Kojoharu Gotóge: Vzchop se! (Zabiják démonů 3)

S čím je nejlepší vyrazit na lov démonů? S ostrým mečem, dobrým výcvikem, ostrým čichem a odhodláním. Nic z toho Tandžiróvi nechybí, a navíc mu záda kryje jeho oddaná sestřička. Třetí díl komiksového příběhu o mladém, začínajícím lovci démonů je tu.

Už to skoro vypadá, že jednotlivé knihy v manga sérii Zabiják démonů budou končit přesně v tom momentě, kdy se rozjíždí nejdivočejší akce a hlavnímu hrdinovi jde zase o život. Čtenář pak je řádně našponovaný na nové pokračování. Druhý díl, To ty..., končil ve chvíli, kdy Tandžiró, jeho sestra Nezuko a jejich noví přátelé – démonská doktorka Tamajo a Juširó, její oddaný ochránce i ctitel – bojují s Jahabou a Susamaru. Tihle dva démoni jsou oddaní poskoci démona Muzana. Samozřejmě to je pouze začátek dalšího Tandžiróva dobrodružství.

Černobílé japonské příběhy vypráví o chlapci Tandžiróvi, kterému démoni vyvraždili rodinu a on se rozhodl podstoupit výcvik na lovce démonů, aby zachránil sestru Nezuko. Hlavní hrdina se čím dál víc zaplétá do lovu démonů a snaží se získat všechny dostupné informace, které by mu mohly pomoci. Dostal se už neskutečně blízko Muzanovi Kibucudžimu, kterého mnozí považují za prvního démona, starého přes tisíc let. Přesto se právě tento pán démonů skrývá skvěle mezi lidmi a svou vizáží připomíná jednoho už nežijícího popového zpěváka. Zároveň se Tandžiró učí stále nové věci a potkává nové známé a spojence. Tím posledním je Zen´icu Agacuma. Tandžiró ho poprvé potkal na své závěrečné zkoušce a podobně jako on ji i Zen´icu dokázal přežít, ale rozhodně chce být čímkoliv jiným než zabijákem démonů. Jeho oblíbená hláška zní: „Za chvíli umřu. Hned na další misi umřu!“

Zabiják démonů 3 – Vzchop se! pokračuje v zaběhlé linii. Příběh příjemně odsýpá. Tandžiró se přibližuje i vzdaluje svému cíli najít lék a proměnit sestru zpátky v člověka. Nechybí akce ani humor, ale naštěstí není třeba čekat žádné šílenosti. Kojoharu Gotóge drží mangu Zabiják démonů na příjemné hranici příběhu pro pubertální čtenáře, který příliš nepohorší, ale nudit se u něj nebudete. Velmi svižné je i tempo vydávání, a proto se na další díly nemusí čekat několik let, ale jen pár měsíců. Vždyť do konce roku 2021 je ohlášené vydání i čtvrtého dílu.

Vydal: Crew, 2021
Překlad: Eliška Kabelková Vítová, Petr Kabelka
Tisk: černobílý