Klára Břicháčková: Smrkovec

Obr velký jako smrková šiška se vydává na dobrodružnou výpravu při hledání svého druhu.

Kdysi dávno žili obři. Byli tak velcí, že si dinosaury chovali jako mazlíčky a při jejich hrách se otřásala celá země. Jenže jim postupně začala být čím dál větší zima, a tak začali lenošit. A čím víc spali, tím méně síly měli a tím méně se jim chtělo vylézat. Během staletí je překryla pořádná vrstva hlíny a obři pod tuhle velkou peřinou dodnes spí.

Jednoho dne se z vejce vylíhne docela malinký obr. Pod zemí se mezi spícími obry začne brzy nudit, proto se je pokusí probudit. Svou velikostí bývalým velikánům připomene smrkovou šišku a vyslouží si tak jméno Smrkovec. Od obrů se dozví, že možná ještě existuje říše, kde žijí jemu podobní, a rozhodne se vylézt na povrch, aby je začal hledat.

Hlavní hrdina stejnojmenného komiksu Smrkovec se na svou pouť vydává sám, ale jen s laskavostí tvorů, které potkává cestou, dokáže překonat všechny překážky. Obklopen přírodou navazuje silná přátelství, pátrá po předcích a zároveň po smyslu života. Smrkovcovu osobnost tvoří v komiksu hlavně jeho touha dopátrat se svého druhu a odvaha zkusit cokoliv nového. Pozornost na sebe ovšem strhává vtipný mravenec Miloš, který od začátku Smrkovce doprovází na jeho dobrodružství.

Příběh inspirovaný přírodou pochází z pera i ze štětce Kláry Břicháčkové, vystudované animátorky, jejíž krátké filmy Mimicry a Želivka se dají shlédnout na Youtube. Umělkyně si pro tvorbu komiksu vybrala poměrně netradiční akvarel s tuší a Smrkovce tak tvoří desítky barevných ilustrací vodovými barvami. Sytě červené tělo obra Smrkovce krásně vyniká na jednotlivých panelech plných přírody.

Komiks Smrkovec nabízí laskavý příběh pro velké i malé čtenáře a určitě si zaslouží pozornost. Každý si v něm najde část, kterou si oblíbí, ať už jsou to povedené akvarely, mytologie obrů nebo příběh samotného Smrkovce, který rozhodně není u konce a klidně by si zasloužil pokračování.

Vydala: Paseka, 2021
80 stran / 299 Kč