Kojoharu Gotóge: Zabiják démonů 1 – Krutost

Jedna noc může změnit celý život. O tom by mohl vyprávět i Tandžiró, který nikdy nesnil o kariéře člena elitní protidémonské jednotky. Jeho nový život nebude jednoduchý, ale naopak velmi nejistý.

Chlapec Tandžiró žije s matkou i sourozenci a živí se prodejem uhlí. Po smrti svého otce bere starost o rodinu velmi vážně. Jedno dne vyráží do nedalekého městečka, kde musí zůstat přes noc, protože vyrážet na cestu po setmění může znamenat smůlu nebo nepříjemné setkání. Návrat, který ho čeká, si nepředstavoval ani v nejhorších nočních můrách. Jeho domov je poničený. Matka i sourozenci mrtví. Všichni až na sestru Nezuko, z které životní síla pozvolna vyprchává. Tandžiró nechce vzdát boj o její život a rozhodne se ji za každou cenu dopravit k lékaři. Tam však nikdy nedojdou.

Autor Kojoharu Gotóge vypráví jednoduchý příběh, který se už v knihách i seriálech objevil snad tisíckrát. Mladý hrdina sice nepřijde o rodinu vinou náhody, přírodní katastrofy či božského záměru, ale zrůdným působením třetí strany. V tomto případě mají ve smrti jeho blízkých prsty démoni. Tato tajemná nadpřirozená stvoření není jednoduché zabít. Tvorové z tradovaných příběhů škodí lidem a porazit je dokáže jen vycvičený lovec. Vizuálně se nejvíce podobají našim upírům, ale zbožňují lidské maso. Tandžiró se stane učedníkem jednoho z lovců démonů – mistra Urokodaki. V jeho péči podstupuje tvrdý výcvik, aby mohl složit (nebo spíš přežít) závěrečnou zkoušku na Vistáriové hoře. Pokud se mu to podaří, bude patřit mezi členy elitní protidémonské jednotky, což mu umožní pomstít svou rodinu a zachránit sestru Nezuko.

Hlavní hrdina Tandžiró je takový milý dobrák, který se musí přizpůsobit novým a šokujícím okolnostem, nebo zemřít. Celý příběh se točí okolo něho. Vedlejší postavy se občas objeví, ale zůstávají tajemné, upozaděné a ploché. Vzhledem k omezenému rozsahu a pozvolnému začátku celého příběhu se ovšem tato skutečnost může velmi rychle změnit.

První díl komiksové série Zabiják démonů je rozjezdová chuťovka s tím nejhorším typem závěru. Nikoliv se zákeřným cliffhangerem, ale šmik a pokračování příště. A to naštve, hlavně když konec přijde v nejméně vhodnou chvíli.

Zabiják démonů 1 – Krutost nabízí jednoduchý, svižný příběh, který neurazí, ale zároveň nepřinese nic překvapujícího. Z pohledu japonské mangy se jedná o jeden z těch krotších a normálnějších příběhů. Tedy zatím. Tandžiróvo dobrodružství začíná a snad bude brzy pokračovat, protože slibuje příjemné a nenáročné trávení volného letního času. Vzhledem k těmto parametrům zatím není problém mangu doporučit i mladším čtenářům.

Vydal: CREW, 2021
Překlad: Petr Kabelka, Eliška Kabelková Vítová
Tisk: černobílý