Ateliér špičatých klobouků 3 – pod dohledem auditoria

Ani současná nelehká situace nezastavila nakladatelství CREW, které svým fanouškům přináší stále nové kousky ke čtení. Řady jejich titulů se nyní rozšířily i o třetí díl populární mangy Ateliér špičatých klobouků.

Coco je v pořádném maléru. Na konci předchozího svazku si na ni došláplo kouzelnické auditorium kvůli zpackanému kouzlu. Jenže jak to bylo doopravdy? Nemají v tom náhodou prsty krempáci? Coco se ocitá pod drobnohledem – jako nevědoucí, která se stala kouzelnickou učednicí vlastně náhodou, je mnohým trnem v oku. Snaží se, seč jí síly stačí, aby rychle zvládla co nejvíc kouzel a dokázala pomoct své matce. Jenže občas člověk svoje síly přecení – a i Coco si musí uvědomit, že má svoje limity.

Kamome Širahama ukázala už v prvním svazku manga série Ateliér špičatých klobouků, že se to nebojí rozjet ve velkém. Od samého začátku se v Ateliéru děje celá řada věcí, která nenechá čtenáře vydechnout. Autorce se daří budovat napětí a drama navzdory pohádkovému tónu příběhu, z nějž je víceméně předem jasné, že všechno dobře dopadne. Postavy se charakterově zatím nikam příliš neposunuly, ale jelikož jsme stále pouze na začátku, není to problém.

Kamome Širahama také postupně odhaluje střípky politického a historického pozadí svého světa. Vyplouvá na povrch, že ne všechno je tak černobílé, jak to na první pohled vypadalo. Ačkoliv se dalo tušit, že se dřív nebo později něco podobného objeví, dává to příběhu nový rozměr. Do příjemné snové pohádkovosti se postupně plíží podtón dávných tajemství a dost možná i tmářství. Autorka tím ale nepopírá jistou naivitu a zdání bezpečné bubliny, které utváří už od první kapitoly. Temnější stránku vyprávění (která se možná rozvine, a možná taky ne) nechává přiměřeně kontrastovat se zbytkem knihy.

To vše se samozřejmě i nadále odehrává skrze jemnou, podmanivou kresbu. Ta je pořád tím, co čtenáře na Ateliéru špičatých klobouků zaujme jako první. Její propracovanost a současně lehkost vytváří vskutku působivý dojem.

Stále platí, že Ateliér špičatých klobouků patří mezi feel good knihy, po kterých lze sáhnout víceméně kdykoliv, kdy si potřebujete trochu zvednout náladu. Ať už něžným a přese všechno pozitivně vyznívajícím příběhem nebo na pohled krásnou kresbou.

Vydal: CREW, 2021
Překlad: Michala Kropáčková
Počet stran: 196