Leigh Bardugo, Louise Simonsonová: Wonder Woman – Válkonoška (DC Icons 1)

Každá legenda nějak začala. Dřív, než se zrodila hrdinka Wonder Woman, tady byla náctiletá Diana, dcera královny Amazonek. První kniha komiksové série DC Icons vypráví o mládí slavných superhrdinů.

Diana, dcera královny Amazonek, je jiná než všechny ostatní obyvatelky ostrova Themysciry. Její sestry ve zbrani zemřely často brutální smrtí a ve své poslední chvíli se modlily k jedné z mnoha bohyň, které jim věnovaly nový život a nesmrtelnost. Ona sama byla vytvořena jako socha z hlíny ostrova a bohyně jí vdechly život a daly dary, o jejichž rozsahu neví ani ona sama. Na rozdíl od ostatních nikdy nezemřela, a proto ji ostatní Amazonky považují za divnou a zvláštní. Diana je pro svůj nezvyklý původ často obětí ústrků a posměšků. Rozhodne se zúčastnit běžeckého závodu, ale místo vítězství zachrání mladou smrtelnou dívku, jejíž loď nedaleko ostrova vybuchla. S Aliou přináší na ostrov nerovnováhu, neboť je válkonoška, s jejímž dospíváním se začínají rozpoutávat války a nové konflikty. Diana se rozhodne zachránit Aliu, ale i zbytek světa. Ze všech možností si vyberu tu nejtěžší a nejbolestnější.

Grafický román Válkonoška je young adult příběh o mládí superhrdinky Wonder Woman. Scénáře se ujala americká spisovatelka Leigh Bardugo, známá například sérií Griša, Šest vran nebo románem Devátý spolek. Příběh pro komiksové zpracování adaptovala Louise Simonsonová, autorka série Power Pack a dalších scénářů pro DC i Marvel. Svůj úkol pojaly důstojně, protože Diana v jejich podání je sympatická mladá hrdinka. Na jedné straně pubertální dívka, která se chce zařadit do kolektivu, ale zároveň vynikající bojovnice, která se musí rozkoukat v moderním světe mimo ostrov.

Zápletka celého příběhu je vcelku jednoduchá, ale to neznamená, že na Dianu a Aliu Keralisovou nečeká mnoho nástrah. Nechybí boj o holý život, humor ani akční pasáže. Jejich protivníci jsou nebezpeční lidé, nadpřirozené stvůry i sami bohové. Hlavním hrdinkám sekundují Aliin bratr Jason, kamarádka Nim a Theo.

O ilustrace se postarala Kit Seatonová, která si libuje v odstínech šedé, modré a rudé, ale tohle jsou zrovna barvy, které se k budoucí Wonder Woman skvěle hodí.

Grafický román je cílen na mladší čtenáře, ale neurazí ani ty odrostlejší. Kdo se chce něco dozvědět o hrdince, která to dotáhla až na filmové plátno, Válkonoška představuje dobrý start.

Vydal: CREW, 2021