Ateliér špičatých klobouků 2 – nové výzvy na obzoru

S novým rokem se na pulty blíží nové tituly, na obzoru jsou nové čtenářské výzvy a nové knižní zážitky. Myslím, že by to ale chtělo ten rok zahájit něčím příjemným, milým a třeba i oddechovým. Co takhle zkusit Ateliér špičatých klobouků?

Coco se s kamarádkami ocitla v nezáviděníhodné situaci – lapená na neznámém místě, s drakem za zády. Nebyly by to ale správné učednice kouzelnického mistra, kdyby si s něčím takovým nedokázaly poradit. Ani po tomto incidentu však nesmí Coco polevit v učení. Je třeba se stále zdokonalovat – obzvlášť když za předchozím úskokem stály Klobouky s krempou: čarodějové používající zakázanou magii. K procvičování se samozřejmě hodí i pořádná praxe. Když dojde během silných dešťů k sesuvu půdy a jsou ohroženy lidské životy, jsou mistr Qifrey a jeho učednice povoláni, aby pomohli. Jenže i dobré úmysly se mohou občas zvrtnout.

Kamome Širahama se řídí trendem panujícím v poslední době snad ve všech typech vyprávění: s ničím se nepáře a už od samého začátku nastavila vysoké tempo. Tytam jsou příběhy, kde se čtenáři spolu s hlavním hrdinou postupně učí poznávat svět a jeho pravidla, kde se stávají svědky hrdinova postupného růstu a získávání sil. Kamome Širahama už od prvního dílu nechává Coco čelit jedné zkoušce za druhou a ani ve druhém svazku tomu není jinak. Sotva se Coco popere s jednou výzvou, je tu další – a nutno podotknout, že už od začátku nejde o nic snadného. Čtenáři tak spolu s Coco odhalují taje magie a zákonitosti tohoto fiktivního světa takříkajíc za pochodu.

Zároveň s tím však Kamome Širahama pořád udržuje na stránkách jakousi pohádkovost a snovost. Ať už jde o samotné postavy vyskytující se v knize a jejich charaktery, či o řešení jednotlivých problémů. Situace jsou často vyřešeny podezřele snadno, s až dětskou naivitou – ale není to myšleno jako výtka! K vyznění Ateliéru špičatých klobouků to sedí – zatím působí jako hřejivý, milý příběh, kdy se i přes mnoho nástrah a nebezpečí hrdinům podaří s problémy vypořádat tak, aby vše dobře dopadlo. Po zástupech krvelačných monster, bitev a utrhaných údů z jiných knih a komiksů to působí jako příjemná změna.

Pohádkovému ladění knihy nemálo pomáhá i autorčina kresba, nad níž jsem se rozplývala už u prvního dílu. Pravda, nadšení sice už lehce opadlo – ne snad proto, že by se kresba zhoršila –, ale pořád platí, že jde o detailně propracovanou a na pohled velice líbivou záležitost, kterou si dozajista nejeden čtenář bude rád prohlížet i po dočtení.

I druhý svazek série Ateliér špičatých klobouků patří k příběhům, jež člověku dokážou vykouzlit úsměv na tváři a navzdory dramatickým okamžikům pohladit po čtenářské duši. Troufám si tvrdit, že je to ideální čtení do současné nepříliš veselé doby.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Michala Kropáčková
Počet stran: 196