Použité duše – Moorova smrťácká apokalypsa podruhé

Kdo by se nechtěl opět setkat se starými známými, s nimiž se již důvěrně seznámil a oblíbil si je v úžasném příběhu Špinavá práce? Pokračování pod názvem Použité duše vydalo nakladatelství XYZ v roce 2017.

Děj začíná nedlouho po událostech předchozího dílu Špinavá práce. Autor Christopher Moore většinu dobře známých postav vrhl do další nevyhnutelné podsvětní apokalypsy a s nimi i několik málo postav nových. Vše přijde ohlásit nelidským kvílením přízrak zvěstovatelky zkázy, aby snad nedošlo k přehlédnutí tohoto okamžiku, nebo, nedej bože, nepochopení vážnosti situace.

Zápletka se točí kolem ztrácejících se duší zemřelých a Zloděje duší, o kterém nikdo nic neví, ale nalézt jej je pro obě strany velice důležité. Pro tu dobrou, reprezentovanou Obchodníky se smrtí, což je Charlie Asher a spol., tak i pro tu temnou, usilující o podsvětní nadvládu nad světem. Hlavním místem propojujícím takřka vše je nejznámější symbol San Franciska, majestátní Golden Gate Bridge.

U pokračování oblíbeného příběhu čtenáři vždy hrozí, že další díl nesplní očekávání, které vyvolal příběh předchozí. K tomu víceméně došlo právě v tomto případě. Z pera spisovatele Christophera Moora vzešlo solidní pokračování, ovšem na recyklovaném dějovém základu Špinavé práce, kdy jedinou odchylkou je větší množství důležitých postav. Hlavní hrdina Charlie Asher v Použitých duších nenese vše na svých bedrech sám, a chvílemi je dokonce zastíněn původně vedlejšími postavami.

Protagonisté jsou vykresleni opět velmi dobře, použitý humor je ucházející, i když v porovnání s  předchozí knihou již působí trochu vyvanulým dojmem. Avšak svůj účel román Použité duše jistě nakonec splní. Dá čtenáři možnost se opět přenést do ulic San Franciska, kde to dobře zná, prožít „nový“ příběh s důvěrně známými přáteli a strávit s nimi nějaký ten prodlužující se podzimní večer.

Hodnocení: 58 %

Vydal: XYZ, 2017
Překlad: Tomáš Jeník