Moje hrdinská akademie 5 – kdo zazáří ve finále sportovního utkání?

Vrcholí sportovní festival na střední škole pro superhrdiny! Šance se předvést a dostat pozvánku mezi profesionály už většině proklouzla mezi prsty. Zbývá posledních pár soubojů, aby se ukázalo, kdo je nejlepší a zaslouží si místo na výsluní.

Většina studentů už sleduje poslední okamžiky klání z divácké tribuny. Někteří zaujali profesionály, jiní si utrhli ostudu a jejich kariéra může být do budoucna značně nejistá. Všichni do toho ale šli naplno. Nebo snad ne? Tak jako tak mnoho žáků skončilo na ošetřovně a pro mnohé z nich bude výsledek zápasů možná překvapivý. Kromě toho nejsou agentury zaměstnávající profíky těmi jedinými, kdo s napětím sledují průběh festivalu…

Pátý svazek je tentokrát trochu odlišný. Autor se totiž ve velkém věnuje jiným hrdinům než Midorijovi – v centru dění je především Šóta Todoroki (po němž je i tento díl pojmenovaný), jedna z postav, která už získala v příběhu prostor, ale nebylo ho mnoho. Čtenáři dostali jasně na srozuměnou, že Šóta má za sebou složitou minulost a ta poznamenala nejen jeho chování a psychiku, ale i přístup k superhrdinství jako takovému. Skoro všichni Midorijovi spolužáci se holedbají tím, že chtějí být nejlepší a na ostatních jim nezáleží, Midorijův smířlivější a kooperativnější přístup si však pomalu začíná nacházet ke každému z nich cestičku – a ani Šóta není výjimkou.

V tomto dílu je kladen velký důraz právě na změnu Šótova uvažování – a sice skrze souboje v rámci finále velkého sportovního festivalu. Ostatní klání se odehrají víceméně někde na pozadí a čtenáři vidí až výsledky. A i když tu – stejně jako v předchozích dílech – není nouze o akci, nechybí ani porce jistého filozofování nad přístupem k životu a k superschopnostem. Kromě poodhalení minulosti některých hrdinů přichází v závěru Kóhei Horikoši zase se svými záporáky, pro něž bylo sledování celého festivalu také v ledasčem přínosné. Dá se tak čekat, že se v dalších dílech série dočkáme posunu v dříve nastíněné ústřední linii vyprávění.

Moje hrdinská akademie se i v pátém svazku drží v přednastavených mantinelech akční jízdy, která má být v první řadě zábavná – přesto tam pořád vystrkuje růžky jakási snaha o psychologický přesah, což je příjemné. I kdyby tam ovšem hlubší motiv chyběl, nebylo by to (zatím) na škodu, protože Kóhei Horikoši přišel s celou řadou zajímavých a sympatických postav a jen vývoj jejich vzájemných vztahů stojí za sledování.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Eliška Nováková
Počet stran: 196