Avengers 3: Válka upírů

Avengers, neohrožený tým superhrdinů, chránících Ameriku a občas i zbytek světa, nemá o práci nikdy nouzi. Pro svůj nejnovější úkol mají posilu v podobě dhampýra Bladea, protože právě vypukla Válka upírů. Pán prokletých je nezvěstný, jeho hrad v Transylvánii v plamenech a mrtvých nemrtvých přibývá.

Kdo se má v komiksech o Avengers vyznat? Za desetiletí existence téhle série došlo k mnoha změnám a restartům slavného týmu od Marvelu. Jenom těch scenáristů, co se vystřídalo. Filmová řada je kapitola sama o sobě. Avengers – Válka upírů jsou třetí knihou, jež zahrnuje sešity 13 až 17 od scenáristy Jasona Aarona. Jedná o tzv. Avengers vol. 8, kteří vznikli čerstvým znovuspuštěním série v roce 2018. Aktuálně se tým skládá z ostřílených hrdinů, jako jsou Iron Man, Thor, Captain America, a několika novějších, ale rozhodně ne nezkušených bojovníků se zlem jako Black Panther, Captain Marvel, She-Hulk a Ghost Rider.

Kromě Války upírů grafická kniha zahrnuje i příběh Dívka, co praštila draka. Jedná se o zdánlivě nezapadající dobrodružství první nositelky jména Iron Fist, která před milionem let učila první lidi tajným bojovým naukám a byla za to souzena jako znesvětitelka tradic. Kresbu třináctého sešitu vytvořil Andrea Sorrentino.

Mezi upíry vypukla nelítostná válka, kterou vede Plukovník stínů a jeho Legie neživých. Rozsévají strach a zmar mezi příslušníky vlastního druhu a jejich hlavním cílem není nikdo jiný než Drákula. Pán prokletých prchá před nepřítelem a zdá se, že proslulý valašský válečník dávno ztratil bojového ducha, a proto se do konfliktu musí vložit nejen Avengers, ale i ruská Zimní hlídka.

Válku upírů tvoří čtyři sešity a jejich hlavním kreslířem je David Marquez.

Třetí kniha série Avengers (2018) vol. 8 má svižný děj, nečekané nápady a tým nesourodých hrdinů. Velice často členové týmu působí jako solitéři, místo aby se pokoušeli pracovat jako parťáci. Vzhledem k rychlosti děje si čtenář některé postavy na stránkách ani moc neužije. Víc prostoru možná dostali záporáci než hrdinové, ale co si budeme nalhávat, Válka upírů není každý týden. Z Avengerů se nejvíc dostali ke slovu Ghost Rider a nováček Blade.

Avengers nejsou komiks pro děti, ale pro krapet starší čtenáře, protože o krvavé skvrny na stránkách rozhodně není nouze. Nabízejí velice pestrý mix, který může zaujmout nové čtenáře, ale zároveň velmi uzavřený příběh s možností dalšího pokračování někdy příště. Avengers zkrátka stále hájí dobro lidstva, ale nikdy nezůstávají stejní a mění se jako jejich fanoušci.

Vydal: CREW, 2020
Scénář: Jason Aaron
Kresba: David Marquez, Andrea Sorrentino