Bill Willingham: Mýty 16 – Supertým

Mýtov – utajená část New Yorku, jejímiž obyvateli byli skoro nesmrtelní exulanti z magických a pohádkových světů. To bylo dřív, než si pozůstatky Mýtova zabral pan Temný. Exulanti se stáhli na Farmu, ale ani to je nezachránilo. Jejich poslední baštou odporu se stal Azyl, ale Pinocchio má plán. Přicházejí M-mani, mýtovští superhrdinové.

Pan Temný získal vládu na Mýtovem a jeho vliv se pomalu rozšiřuje do všedňáckého světa. Uprchlé Mýty chrání magické hranice Azylu, ale ani jeho král Mucholap nedokáže odrážet výpady Pana Temného věčně. Už neexistuje místo, kam by Mýty mohly odejít, jako to udělaly už několikrát v minulosti. Azyl bude místem jejich posledního a definitivního odporu.

Pinocchio se rozhodne založit tým superhrdinů po vzoru Avengers nebo Ligy výjimečných, i když jeho inspirace spíš vychází z komiksové série X-men a několika dalších sérií od Marvelu. Ovšem založení takového úderného komanda není jen tak a Mýty čekají různé těžkosti. Mezitím Severák, Wolfiho otec, řeší těžké dilema, jak oznámit synovi, že chce zabít své sedmé utajené vnouče.

Kromě pětidílné části nazvané Supertým se ve Vzestupu do nového dobrodružství vrhá i opičák Bufkin. Naopak Probouzená kráska vypráví kousek z historie supermocné mýtovské „zbraně“, která aktuálně ve svých spících rukách svírá osud Geppetova císařství.

Už neuvěřitelná šestnáctá kniha komiksové série o magických exulantech z různých nadpřirozených světů stále dokazuje, že její scenárista Bill Willingham má neuvěřitelnou fantazii. Ze starých dobrých obyčejných pohádek skládá moderní epické dobrodružství. Mýty 16 – Supertým jsou ze sešitů 101 až 107. Kresbu u hlavní a nejdelší části obstaral Mark Buckingham. U Vzestupu Eric Shanower a u Probouzené krásky Terry Moore.

Je zajímavé, že nepřehlédnutelnou inspirací jsou X-meni a jiné marvelovky, ale Mýty samotné patří pod konkurenční DC Comics. Pokud se Mýty něčím mohou chlubit, tak skutečností, že i po mnoha dílech si stále zachovávají neskutečně vysokou úroveň po stránce dějové i obrazové. Možná to bude tím, že u kormidla stále pevně stojí Bill Willingham a Mark Buckingham. Ani tentokrát nechybí neočekávané zvraty, napětí, akce a hromada dospělých témat, která z Mýtů dělají komiks nevhodný pro děti. O to víc si ho užijí dospělí čtenáři.

Supertým vyřešil jeden problém, ale není překvapivé, že celý balík nových se objevil. Čtenáři Mýtů si zkrátka neužijí chvíli klidu, protože s poslední stránkou nejnovější knihy už se jejich zrak upírá na další pokračování, ani pro pohádkové bytosti život totiž není žádná pohádka.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Ľudovít Plata
Počet stran: 144