Holly Blacková, Cassandra Clareová: Zlatá věž (Magisterium 5)

Armáda chaosu byla poražena, ale svět mágů těžko může oslavovat. K chaosu se připojila řada z nich a teď musí všichni čelit následkům. Ani Call moc neslaví. Vrací se zpět do školy Magisteria, kde ho čeká poslední zlatý ročník. Jak ho přijmou studenti a profesoři? Zvládne studium, když celý stříbrný ročník strávil v Panoptikonu, nebo jako vězeň mistra Josefa?

Mistr Josef je mrtvý, Alex pohlcený chaosem a duše Aarona dělá překvapivě Callumovi společnost v jeho vlastní hlavě. Aspoň není na všechno sám, jen si musí dávat velký pozor na to, aby u jejich rozprav nebyl nikdo další. Už tak ho většina vidí jako Nepřítele smrti, ale mluvit před nimi ještě sám se sebou, to by bylo daleko horší. Kdo ví, jak bude ve škole Magisteria vypadat. Sice prokázal během bitvy, na které straně stojí, ale ne každý mu věří. A že přátele potřebovat bude, je nad slunce jasnější.

Call obdržel v jeskyních Magisteria varování od elementála Warrena, který samozřejmě opět nemůže mluvit jasně. Podle něj se Automoton, elementál sestavený z trosek aut, jehož také pohltila magie chaosu, opět vrátil. Poradí si Call, Tamara, Jasper a nová posila týmu s další, ještě větší výzvou? Budou mít všichni možnost podstoupit závěrečnou zkoušku Magisteria a projít Zlatou bránou?

Holly Blacková, Cassandra Clareová jsou úspěšné spisovatelky, které spolu zatím napsaly jediné společné dílo, a to pentalogii Magisterium. Třeba na ni jednou navážou, závěr knihy totiž ponechává prostor k navázání nových příběhů. Obě autorky mají za sebou pěknou řádku knih, které jsou dobře hodnocené ve světě i u nás. Poslední v českém překladu vydanou knihou Holly Blackové je druhý díl série o vílách, Podlý král, a Cassandry Clareové Kodex lovce stínů.

Ve světě Magisteria mágové používají sílu živlů, které je však mohou pohltit při přílišném čerpání. Pak se z nich stávají elementálové, od nichž se mágové drží stranou pro jejich nevyzpytatelnost. Elementálové jsou však stále součástí jejich světa, a jak se v příběhu ukáže, mají důležitou roli.

Čtenáři se shledají s postavami z předchozích dílů, které kromě život ohrožujících problémů musí řešit taky školu a vztahy se spolužáky. Call, Tamara a Jasper jsou stále tací, jaké je známe, opět táhnou za jeden provaz za veselého štěkání chaosu zbaveného Pohromy. Chaos však opět mezi ně vpadne a budou muset čelit jeho působení.

Zápletka Zlaté věže a její řešení je sice předvídatelné, kniha je přesto poutavá a stojí za přečtení. Název románu opět mnohé naznačuje, tak jako předchozí díly. Vztahuje se k názvu pátého ročníku i k události, která nastane.

Vydal: Yoli, květen 2019
Překlad: Pavlína Zagolová
Ilustrace: Scott Fischer