Aleksandra Motyková, Marianna Strychowská: Zaklínač 4 – Z masa a ohně

V období, kdy fanoušci Zaklínače netrpělivě čekají na uvedení seriálu od společnosti Netflix, vychází u nás už čtvrtý komiks z dílny slavného komiksového nakladatelství Dark Horse Books. U nás knihu vydává již tradičně nakladatelství Crew. Komiks nese titul Z masa a ohně a upoutá velice fešnou, ale temnou obálkou.

Předchozí tři díly (Skleněný dům, Liščí děti, Prokletí vran) sklidily nemalý úspěch a dařilo se jim zachovat ducha původních knih, ale také potěšit hráče videoher. A právě na herního Zaklínače si autorka komiksu Z masa a ohně posvítila. Jeho děj totiž připomíná události ze začátku DLC Srdce z kamene. V tomto „přídavku“ k třetímu pokračování hry se Geralt dostal až do dalekého Ofiru, kde se utkal s princem Sivarem.

Na začátku příběhu Geralt přijíždí do Novigradu, kde se zaplete do šarvátky. Ostatně je zvyklý na urážky ohledně toho, kdo je, nicméně někteří lidé prostě nevědí, kdy přestat, a zaklínač si to nenechá líbit. Majitel hospody, kde se šarvátka odehrála, se Geraltovi omluví a zároveň mu dá práci. Má zjistit, kdo chodí v noci za jeho dcerou.

V zaklínačských příbězích vždy platilo, že kde je trubadúr Marigold, tam jsou i problémy. Ani zde tomu není jinak. Známý svůdník žen se i s Geraltem omylem ocitne na exotickém místě. Tady právě příběh volně navazuje na výše zmíněné herní DLC. Oba muži se totiž objeví v Ofiru a jsou předvedeni před krále. Ofir stále hledá Geralta za zabití prince Sivara, ale neví, jak přesně vypadá. Příběh se zamotává a nabídne i překvapivý závěr.

Důležitým faktorem celého komiksu je humor. Do příběhu ho vnáší Marigold, ať už svým chováním a jeho důsledky, nebo interakcí s Geraltem. Právě takhle to mezi oběma „jiskřilo“ i v knížkách. Také samotný závěr nabídne humorné vyústění, které však dává smysl a rádi se u něj pousmějete. Komiks nabídne i dostatečné množství akce a celkově lze říci, že má příjemně svižné tempo.

Podstatnou stránkou je samozřejmě kresba. Piotra Kowalskiho vystřídala prozatím neznámá Marianna Strychowská (V Polsku ovšem není žádný komiksový nováček). Její kresba je velice pěkná a například zobrazení „velkých“ nestvůr v příběhu je vynikající (dokonce lehce připomene Mikea Mignolu). Přesto mi v některých okénkách přijde kresba nedotažená a ne úplně pečlivá. I když člověk může být nakonec s kresbou velice spokojený, minulé díly se jevily graficky o něco bohatší i u celostránkových kreseb.

Příběh poprvé nenapsal Paul Tobin, ale Aleksandra Motyková, jež jako autorka není u nás nijak známá, ale pracuje pro CD Project Red, tedy vývojáře herního Zaklínače. I proto je tento komiks vázaný právě na Geraltovo herní dobrodružství.

Z masa a ohně je velice svižný příběh, který nabídne akci, ale i humor. Samotný spád příběhu podporuje i jeho délka. Jedná se o nejkratší díl komiksové série (což trochu zamrzí). Navíc se ukazuje, že i když se jednotlivé díly liší stylem, přesto respektují knižní předlohu. Geralt je stále tím zaklínačem, kterého známe z pera Andrzeje Sapkowského. Fanouškům Zaklínače rozhodně komiks doporučuji.

Vydalo: CREW, srpen 2019
Scénář: Aleksandra Motyková
Kresba: Marianna Strychowská