Lily Andersonová: Spolek nemrtvých holek

Tragická smrt nejlepší kamarádky převrátí Mile Floresové život naruby, obzvlášť pokud důležitou roli sehraje stará kniha plná kouzel a zaříkadel. Studenty Fairmontské akademie čeká vskutku neobvyklý týden.

Na Fairmontské akademii zemřely za záhodných okolností tři studentky. Oficiální vyšetřovací verze zní, že spáchaly sebevraždu v důsledku studijního stresu, protože každá z nich byla mezi předními kandidátkami na zisk prestižního stipendia. Mila Floresová tomu nevěří, protože poslední mrtvou byla její nejlepší kamarádka. Riley totiž nebyla přes míru oddaná svému studiu a rozhodně by se nezabíjela kvůli škole.

Milu i Riley vždycky zajímala wicca a čarodějnictví, a proto Mila považuje za znamení, když jí krátce po pohřbu pošta doručí balíček s knihou plnou magických zaklínadel. Jedním z nich je i kouzlo, které může Riley na pár dní dočasně oživit, což by mělo stačit na odhalení vraha. K velkému překvapení se Mile kouzlo povede, ale kromě Riley se jí podaří oživit i June a Daytonu. Všechny tři oživené trpí částečnou ztrátou paměti, což stěžuje vyšetřování jejich smrti, a pokud se příliš vzdálí od Mily, tak budou vypadat jako hororové zombie. Jinak zůstávají samy sebou a rozhodně nevysávají z místních obyvatel mozky.

Mila sama sebe definuje jako divnou tlustou mexickou holku. Riley byla její nejlepší a jediná kamarádka a platilo to i obráceně, protože Riley se spolužáci vyhýbali, neboť byla dcerou majitele místního pohřebního ústavu. Na druhou stranu tohle tak úplně neplatilo na jejího staršího bratra Alexandra Greenwaye, kterého všichni zkrátka milují. Tajnou náklonnost k němu chová už od dětských let i Mila. June a Daytona nepatřily do stejného okruhu lidí jako Riley a Mila, naopak mezi sebou mají nevyjasněné křivdy, které možná dokážou během sedmi dnů, kdy jsou oživlé, napravit. A možná po smrti dokážou najít přátelství, kterým za živa pohrdaly.

Spolek nemrtvých holek je čtivý příběh o holčičím přátelství až za hrob. Míchá v sobě jemnou detektivku s přiměřenou dávkou magie. Hlavní roli ovšem hraje dívčí svět. Lásky, přátelství, názory okolí a škola. Pro určenou čtenářskou kategorii je Spolek nemrtvých holek příjemný příběh s neočekávanými zvraty, hloupými nápady hrdinek i množstvím zdánlivě důležitě nedůležitých situací.

Americká spisovatelka Lily Andersonová příběh zdárně zakončila, ale zároveň si nechala volnou cestičku pro další příběh s Milou Floresovou, ale úplně jinak, než by se dalo očekávat. Z názvu jasně vyplývá, že tahle knížka není nic pro kluky, ale své čtenářky si určitě najde mezi mladými slečnami.

Vydala: Jota, 2019
Překlad: Tereza Suchá
Vazba: pevná s přebalem