Lene Kaaberbølová: Poselství poštolky (Divočarka 2)

Druhý díl dětské pohádkové fantasy od dánské spisovatelky opět zavede Klárku přímo doprostřed napínavého dobrodružství, kde bude znovu muset změřit síly s neblaze proslulou Chimérou.

Dvanáctiletá Klárka Asková stále žije s maminkou a kamarádí se s Oskarem. V jejím životě je ovšem i mnoho novinek čerstvějších než to, že je divočarka a učednice tety Isy. Domácnost s ní a její maminkou nově sdílí i Kocour. Úplně tentýž, co jí před časem způsobil škrábance a stal se jejím divočarským kamarádem. Zároveň se k nim do města přistěhoval její táta, který žil na druhém konci země. Klárka teď musí dělit svůj čas mezi školu, rodiče, Oskara a divočarské povinnosti. A někde se zatím schovává nebezpečná Chiméra a spřádá podlé plány.

Klárce se podařilo splnit náročné a nebezpečné úkoly, které vedly k odhalení Chiméřiných lží a manipulací. Ta přesto dokázala včas uprchnout a zasadit ostatním divočarům tvrdou a krutou ránu. Proto není úplně překvapující, když se na Kláru obrátí mladičká divočarka Shanaia, jejíž domovský Zápudov si Chiméra dle všeho nelegálně přivlastnila. Klára se nepovažuje za dobrou soupeřku pro protřelou, padlou a dospělou divočarku, přesto se snaží s tetinou pomocí Shanaie alespoň trochu pomoci. Vše se změní, když záhadně zmizí její kamarád Oskar. K nalezení nejsou ani teta Isa a Shanaia. Všechny stopy jednoznačně vedou do Zápudova a ukazují na Chiméřiny intriky. Proč si Kocour myslí, že by Klárka neměla zapomenout na Viridian? Kdo to byl a proč to jméno zná i Chiméra?

Poselství poštolky je druhý díl nadpřirozené pohádkové série Divočarka. Oceňovaná dánská autorka  Lene Kaaberbølová se i tentokrát ve fantasy o jedné malé holčičce a jejím dobrodružství pěkně vyřádila. V napínavém příběhu nechybí kamarádství, odvaha, láska ani spousta zvířátek. Severská autorka přidala i nejeden strašidelný motiv, který by se možná hodil i do hororu. Malí čtenáři se občas budou o hrdinku bát, ale žádná správná pohádka pro děti přece nemůže skončit špatně. Písmo je svým rozměrem přizpůsobeno začínajícím čtenářům a vše doplňují drobné opeřené ilustrace.

Divočarové jsou čarodějové přes přírodu, péči o zvířátka, kteří bojují proti zlu, nespravedlnosti a bezpráví. Klára je zatím pouze učednice, ale už se od ní očekávají velké věci, s kterými si ani dospělí občas nedovedou poradit. Jako protivnici si ji vyvolila sama Chiméra, když na ni poprvé zaútočila. Možná se to týká tajemné krve Viridian, ale to bude muset Klára teprve zjistit. Klárka Asková je sympatická dětská hrdinka. Není namyšlená a rozhodně zoufale netouží zachraňovat svět. Jejím cílem jsou naprosto normální věci jako dobré studijní výsledky, pěkný život s maminkou, zábavné návštěvy u otce nebo hry s Oskarem.

Poselství poštolky je druhý díl série, ale Klárčino dobrodružství v něm ještě nekončí. Mnoho záležitostí zůstává nedořešeno, mnoho tajemství nerozluštěno a malá divočarka se musí stále naučit spoustu triků a informací o přírodě i sama o sobě.

Vydal: CPress, 2019
Ilustrace: Jan Patrik Krásný
Počet stran: 184