Dětem ze Zaslíbené Země Nezemě dochází čas

Ve chvíli, kdy se člověk dozví, že jeho sladký domov je vlastně farmou démonů, kteří si ho chovají na maso, by se nejspíš zbláznil. Ale ne tak děti, které žijí v sirotčinci Grace Field House. Ty se rozhodly, že přežijí za každou cenu!

Když Emma s Normanem zjistili, co se ve skutečnosti děje v jejich sirotčinci, rozhodli se do všeho zasvětit i Raye. Ovšem zdá se, že budou potřebovat více spojenců, aby svůj plán mohli uskutečnit. Obzvlášť když si jejich mamá přivolala posilu v podobě sestry Krone. Musí však vybírat pečlivě, protože někdo donáší jejich nepříteli. Je třeba zrádce odhalit a začít nenápadně trénovat malé děti, aby byly připravené na útěk.

Druhý svazek manga série Zaslíbená Země Nezemě hravě rozptýlil předchozí obavy z přílišné tendenčnosti vyprávění. Násilí na dětech tu není takřka rozebíráno, místo toho se příběh věnuje plánování útěku a realizaci dílčích opatření k tomu potřebných. Zároveň poodkrývá vztahy mezi jednotlivými aktéry a blíže ukazuje jejich charaktery. Na povrch také vyplouvají další drobné náznaky o vnějším světě mimo sirotčinec, které udržují čtenářův zájem o to, co se vlastně před lety stalo.

Značná část druhého dílu se také soustředí na odhalení donašeče a jeho motivaci ke zradě. Velmi oceňuji, že tato záležitost není tak přímočará, jak se na první pohled zdálo, a mohla by ještě zamíchat kartami. Celkově se tu začínají příjemně zamotávat vztahy, vzájemné sliby a uzavřená spojenectví a do budoucna bude zajímavé sledovat, jak se co vyvine a co (a koho) všechno tím ovlivní. Atmosféra houstne a ukazuje se, že i malé dětičky nejsou žádná neviňátka – ono jim nic jiného ani nezbývá.

Autorské duo Kaiu Širai a Posuka Demizu už v prvním svazku nastavilo zběsilé tempo a nezdá se, že by hodlalo zpomalit. Nasvědčuje tomu nejen fakt, že děti chtějí útěk realizovat v deseti dnech, ale také poměrně výrazné dějové zvraty, které se odehrávají už zkraje série. Doufejme, že autoři dokážou tempo vyprávění a dynamiku udržet i v následujících svazcích. Kresba zůstává stejná, jen se tu více projevuje mimika postav, což napomáhá atmosféře a emocím, kterými se tu nešetří.

Zaslíbená Země Nezemě 2 je lepší než předchozí díl. Nevnucuje čtenáři násilí, ale nechává ho viset ve vzduchu jako strašidelný příslib věcí budoucích. Zároveň dovoluje čtenářům vychutnat si mrazivou, depresivní atmosféru a napjaté vztahy. Tahle hororová série má velmi dobře našlápnuto.

Vydal: Crew, 2019
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 192