Larry Correia: Invaze (Lovci monster 6)

Po několika letech se americký spisovatel Larry Correia vrací s novým dílem oblíbené akční fantasy Lovci monster. Kromě neskutečné armády drsných monster všech tvarů, velikostí a barev se hlavní role v Invazi chopí neblaze proslulý bývalý účetní Owen Z. Pitt. Válka proti dávným bohům a jejich poskokům může začít.

Při poslední návštěvě agenta Frankse na základně Lovců monster od něho Owen dostal tajemný kontakt. Po troše pátrání zjistil, že někteří z lovců vcucnutých do říše nočních můr v Posledním drakovi při Mezinárodní konferenci profesionálních lovců monster ještě i po tak dlouhé době žijí. A podle všeho se zdroj všech mezinárodních potíží v záležitostech monster jmenuje Asag. Možná nadešel čas, aby se lovci z obrany přesunuli do útoku. Co takhle podniknout menší invazi do Města monster?

Šestý díl série Lovci monster přímo odkazuje na čtvrtý díl Legie, ale dějově se částečně překrývá s Nemesis, kde byl hlavním tahounem příběhu agent Franks. Tentokrát je v centru dění Owen Z. Pitt a jeho parta lovců monster. Nemůže chybět Owenova žena Julie, výkonný šéf Earl Harbinger, Tripp, Holly, elfská princezna i banda orků a jejich bojový vrtulník. Zkrátka to pevné a odolné jádro. Kromě tajemného Asaga samozřejmě své dlouhé prsty vystrčí i někdo úplně jiný, kdo se nechce nechat zabít i přes množství vyvíjené snahy.

Dějová linka Invaze je v podstatě velice jednoduchá. Zjištění nových a nečekaných skutečností. Jejich prověřování. Hledání spojenců. Předložení zjištěných informací. Příprava mise. Trénink. Tvrdší trénink. Mnohem tvrdší trénink. Začátek operace. Invaze. Něco se pokazilo. Tohle nebylo v plánu! Mohlo to dopadnout hůř. Mnohem hůř. Cliffhanger. Konec?! Cože, to přece nemůže být konec knihy! Krásná a přímá dějová linka, kde jsou samozřejmě jednotlivé body ve velkém protnuty řádnou loveckou akcí se spoustou vystřílené munice, množstvím rozcákané krve a ukázkou vynalézavosti v boji proti monstrům. Owen tentokrát nesedí doma ve Spojených státech, ale užije si i pěknou akci na ruský způsob, a dokonce i návštěvu starobylých vykopávek.

Lovci monster jsou velice dynamická, politicky nekorektní jízda, u níž si čtenáři můžou být jistí, že nepřátelé budou koseni na různé způsoby po houfech či smečkách. Zároveň Invaze nabízí i zajímavý příběh o záchraně přátel, o boji dobra proti zlu či o hodnotě rodiny. Invazi není vhodné číst bez znalosti předchozích dílů, protože ve spouště věcí na ně více či méně odkazuje. Ač se jedná o šestý díl, laťka téhle série, pokud jde o kvalitní relaxační akční brakovou fantasy literaturu, je značně vysoko.

Mimochodem se v knize i dozvíte, co má znamenat ta nádherně provedená obálka, kde se na tanku bělá nápis Ostrava. A nejen proto stojí Invaze za přečtení. Ovšem kdo má zase čekat na další díl?

Vydal: FantomPrint, 2018
Překlad: Jakub Mařík