Hilda si neviditelnými pidilidmi vyhrožovat nenechá

Literární recenze / 3.2.2019 /

Napadlo vás někdy, že kolem vašeho domu mohou žít neviditelní pidilidé v miniaturních domečcích a vy po nich celou dobu šlapete? Ani modrovlasá dívenka Hilda nad tímhle nikdy nepřemýšlela, jenže pak ji malí človíčci začali posílat výhružné dopisy…

Pokud Hildu potkáte někde v lesích, je jisté, že u sebe bude mít bílého mazlíčka Větvíka a v ruce bude držet skicář a tužku. Hilda totiž své povinnosti dobrodruha bere velice vážně. Pokud vidí skálu ve tvaru trolla, musí si ji řádně pohlédnout a vše pečlivě zaznamenat. Co kdyby ten kus kamene byl skutečný troll? Je to možné, v kraji se totiž potuluje mnoho krásných, ale zároveň i nebezpečných bytostí, a dívka by je chtěla vidět všechny. A chtěla by poznat i malé, neviditelné elfy, kteří se mermomocí snaží ji a její maminku vystěhovat, protože bez boje se útulný domov rozhodně opustit nechystá.

Do srdcí čtenářů se sympatická holčička Hilda zapsala především díky komiksům Luka Pearsona, jenž celý příběh vymyslel a nakreslil. Nově se Hilda s liškolouškem Větvíkem prohání v seriálu na Netflixu, kde ji v originále dabuje Bella Ramsey (Hra o trůny). Modrovláska tak získala naprosto kouzelný britský přízvuk a je díky němu ještě rozkošnější než v komiksu.

Kniha Hilda a pidilidi od Stephena Daviese velice věrně sleduje dějovou linii kresleného seriálu, s tou výhodou, že čtenář má možnost blíže pochopit, co se odehrává v dívčině modré hlavince. Příběh doplňují desítky nových ilustrací, které sice nepocházejí přímo od stvořitele Hildy Luka Pearsona, avšak ilustrátorka Seaerra Millerová skvěle jeho styl napodobila.

Hilda a pidilidi je možná ta nejvhodnější kniha, kterou můžete číst dítěti před spaním. V příběhu nechybí napětí, emoce ani pořádná dávka roztomilosti. Vhodná je jak pro kluky, tak pro holky, svou osobitou zvláštností však okouzlí i rodiče. A ono je vlastně jedno, po jaké verzi Hildy sáhnete, protože pokaždé na vás čeká velice milý zážitek.

Vydal: Paseka, 2018
Překlad: Martina Knápková
Ilustrace: Seaerra Millerová