J. K. Rowlingová: Bajky barda Beedleho

Literární recenze / 10.1.2019 /

Kdo by neznal kouzelný svět Harryho Pottera plný magických tvorů a temných nepřátel. Víte ale, kdo je to králice Alice? A jak moc dobře si pamatujete příběh tří bratří, kteří uzavřeli dohodu se samotnou smrtí?

Před vámi se právě otevírá nová možnost nahlédnout do světa pohádek, které znají všichni čarodějové. Že nepatříte do kouzelnické rodiny? Nevadí! J. K. Rowlingová totiž opatřila jednotlivé příběhy poznámkami, aby všemu porozuměli i mudlové.

Bajky barda Beedleho jsou podobně temné jako celý svět Harryho Pottera. Sbírka je vhodná především pro velké fanoušky a sběratele, kteří se chytají každého drobečku nových informací. Příběhy doplňují poměrně detailní poznámky z pera samotného Albuse Brumbála, jenž se na problematiku představenou v textu dívá trochu širší optikou a zasazuje příběhy do hlubšího kontextu. Jeho poznámky jsou mnohdy zajímavější a delší než staré dobré pohádky, se kterými se už nejspíš každý fanoušek setkal.

V novém vydání zaujmou pochopitelně především ilustrace od slavného Chrise Riddella, který píše vlastní příběhy pro mladé čtenáře (série Fantómová Ada) a ilustruje například i pro Neila Gaimana (Spáčka a vřeteno). Ten popustil uzdu své fantazie a každou stránku doplnil bohatými ilustracemi, které jsou mnohdy zrovna tak děsivé jako samotné příběhy. Zatímco pohádky zdobí obrázky oslnivých barev, poznámky Brumbála jsou doplněny hlavně „nedodělanými“ skicami provedenými obyčejnou tužkou. Aby obrázky dobře vynikly, dostala kniha o něco větší rozměr. Skvěle teď pasuje k předchozím ilustrovaným knihám ze světa HP, jako jsou například Fantastická zvířata a kde je najít.

Kvůli velkému množství vydání knih ze světa Harryho Pottera je poměrně těžké se rozhodnout, po jakém v knihkupectví sáhnout. V tomhle případě čtenáře rozhodně přesvědčí kouzelné ilustrace na každé straně. Propojení literatury a výtvarného umění ještě nikdy nebylo tak magické.

Vydal: Albatros, 2018
Ilustrace: Chris Riddell
Počet stran: 160