Ben Aaronovitch, Andrew Cartmel: Noční kouzelnice

Druhé komiksové dobrodružství Petera Granta je chronologicky zasazené mezi děj páté a šesté knihy série Řeky Londýna.

Dcera vlivného ruského oligarchy žijícího v Londýně byla unesena. Na první pohled přímočarý případ se začne komplikovat ve chvíli, kdy dojde na výpověď matky zmizelé dívky, která je přesvědčena, že za vším stojí lešij, pán lesů z ruských legend a vyprávění. K vyšetřování je proto obratem přizváno zvláštní oddělení londýnské policie Rozmar. Než se však Peter Grant stačí v celém problému zorientovat, unesen je rovněž jeho přímý nadřízený, vrchní inspektor Nightingale.

Ruské podnikatelské kruhy nejsou právě známy svou trpělivostí a snad si tím chtějí zajistit Petrovu náležitou pozornost a plnou kooperaci. A jako kdyby tohle nestačilo, do celého případu se zaplete rovněž Lesley Mayová, Peterova bývalá parťačka, která přešla na temnou stranu síly. Není pochyb o tom, že se řídí rozkazy Muže bez tváře, a Peter se proto rázem ocitá ve velice nezáviděníhodné situaci a nezbývá mu než se spolehnout na velice nejistou pomoc Varvary Sidorovny Tamoniny.

Přestože se v Noční kouzelnici objevuje Lesley, není možné od tohoto krátkého komiksového příběhu očekávat výraznější dějové zvraty. Slouží čistě k nahlédnutí do zákoutí světa Řek Londýna, kam se autor nemá možnost v hlavní sérii knih podívat. Peter i ostatní postavy se chovají přesně tak, jak je u nich zvykem, ale zároveň jsou obohaceny o vizuální stránku, která o nich prozrazuje zase něco navíc. Ústřední pozornost je zde věnována Varvaře, bývalé člence titulního elitního válečného sboru Nočních kouzelnic, která si rozpracování svého příběhu zasloužila již od chvíle, kdy byla poprvé představena na stránkách Šepotu podzemí. Dozvídáme se tak něco o její minulosti a motivech, které může mít pro asistenci v celém případu.

Samotný příběh není ničím výjimečný (a to včetně závěrečného zvratu). Sympatické však je, že se zde Ben Aaronovitch nebojí dotknout citlivého tématu ruské politiky a vzrůstajícího vlivu ruských občanů v Londýně, kteří skupují ve velkém zdejší nemovitosti. Autorem čisté a pěkné kresby je i tentokrát Lee Sullivan a jedinou věcí, která opravdu zamrzí, je poměrně značné množství překlepů a zbytečných chyb. Na závěr ani tentokrát nechybí několik zábavných jednostránkových črt ze života v Rozmaru.

Originální název: Night Witch
Nakladatelství: Argo, září 2018
Překlad: Richard Klíčník