V. E. Schwabová: Setkání stínů

Literární recenze / 29.9.2018 /

Čtyři Londýny, čtyři světy s různou mírou magie. A v jednom z nich se právě schyluje ke kouzelnickému turnaji tří království.

Červený Londýn se snaží vzpamatovat z magického útoku vládců Bílého Londýna. Kell sice útok překazil, zemřelo však mnoho nevinných lidí. Navíc, aby zachránil život korunního prince Rhye, svázal s ním svůj život. Nyní navzájem cítí své emoce i bolest. U svého krále a královny proto upadl v nemilost, přesto je Kell odhodlaný za každou cenu prince ochránit. Město se navíc chystá na velkolepé kouzelnické hry, kam se přihlásí nejen Kell, ale také pirátka Lila z Šedého Londýna.

Čtenáři se s několika Londýny seznámili v prvním dílu Temnější tvář magie. Červený Londýn je město, v němž je magie všudypřítomnou součástí života. Obyvatelé Bílého Londýna chtějí magii ovládnout a jejich svět umírá. Šedý Londýn magii už dávno nezná a Černý Londýn magie zničila. Nebo si to aspoň donedávna všichni mysleli.

V Setkání stínů se V. E. Schwabová rozhodla svět poodhalit o něco víc a přiblížit čtenářům i několik království ze světa Červeného Londýna, stejně jako nové postavy, a odkrýt novinky o těch, které už čtenáři znají. Postavy ze světa Londýnů čtyř barev nejsou černobílé, nestojí čistě na straně dobra, nebo zla. Všichni hrdinové se postupně vyvíjejí, mění se, a čtenář si tak nemůže být úplně jistý, co od nich může čekat.

Antariho Kella, jenž dokáže procházet mezi paralelními světy spojenými městem Londýn a který by udělal vše, co je potřeba, aby ochránil svého prince a bratra v jedné osobě Rhye, už čtenáři znají z předchozího dílu. Znovu se setkáváme i s princem Rhyem, který v Setkání stínů získává větší prostor než v předchozí Temnější tváři magie. Trojlístek ústředních postav doplňuje pirátka Lila, odvážná mladá žena, která si konečně začíná plnit sen a brázdí moře na pirátské lodi, navíc v sobě objevuje dosud netušenou magickou moc. Novou a významnou postavou je pak korzár Alucard, kapitán pirátské lodi, na níž Lila slouží, jenž před všemi skrývá nejen svůj původ, ale i magii, kterou vládne.

Setkání stínů nabízí fantasy svět plný magie a překvapení, zajímavé postavy a nechybí ani romance, která však stojí spíše stranou. Victoria Schwabová vsadila na propracovaný fantaskní svět, jenž přibližuje čtenářům jen pomalu a postupně, promyšlené postavy, které se čtenářům mění před očima a nezbývá než jim na jejich cestě fandit. Díky čtivému stylu se ani od místy rozvláčně plynoucího děje nedá odtrhnout.

Série Tvář magie patří k těm nejlepším počinům současné fantastiky, který ocení nejen mladší čtenáři. Nezbývá než doufat, že se vyvrcholení příběhu v podobě románu A Conjuring of Light dočkáme co nejdříve.

Vydalo: Argo, 2017
Překlad: Lukáš Houdek
Počet stran: 480