Laurell K. Hamiltonová: Krvavé koleno (Anita Blakeová 5)

Literární recenze / 30.8.2018 /

Anita Blakeová – oživovatelka zombie, lovkyně upírů a pěkně drzá holka – hlavní hrdinka už dvaceti šesti románů americké spisovatelky Laurell K. Hamiltonové. Pátý díl Krvavé koleno se dočkal druhého vydání s novým překladem, novou obálkou a pevnou vazbou u nakladatelství Epocha. A co Anita tropí tentokrát?

Anita Blakeová má výpomoc policii a zabíjení upírů jako vedlejší povolání. Její hlavní pracovní náplní je oživování zemřelých, ze kterých dočasně stvoří zombie, v různých právních sporech. Tentokrát se na jejího šéfa Berta obrátila advokátní kancelář, jejíž klienti chtějí postavit v horách nedaleko Bransonu opravdu přepychové turistické letovisko. V jejich plánech se bohužel vyskytl drobný problém.

Na pozemku, o který se soudila rodina Kellyů a Bouvierů, bagry odkryly starý hřbitov a možná bude nutné vyplatit jiného vlastníka pozemku. Ostatky jsou v hrozném stavu, jména mrtvých po několika staletí zapomenuta, a tak nezbývá než najít nejlepšího a nejschopnějšího oživovatele, který tuhle fušku dokáže zvládnout bez lidské oběti, pokud vůbec. Anita Blakeová sice patří mezi oživovatele, ale její magická moc sahá na vyšší level, protože je nekromantka. Ovšem i pro ni je tahle pracovní zakázka naprostou výzvou. K ruce bude mít naštěstí Larryho Kirklanda, kterého zaučuje do tajů lovu upírů i tvorby zombie.

Román Krvavé koleno má v sérii o Anitě Blakeové několik nezastupitelných prvenství. Neodehrává se v hrdinčině domovském St. Louis, ale práce ji zavede do venkovského Bransonu. Což znamená, že kromě Larryho, kterého si přivezla z domova, by si Anita měla odpočinout od jednoho vřelého vlkodlaka učícího ve škole i jednoho charismatického upířího vládce města, kteří ji zamotávají milostný život. Zkrátka ideální prodloužený pracovní víkend, ale s Anitou není nic snadné a brzy bude po konečky svých kudrnatých vlasů v maléru.

Anita je trochu jako Hercule Poirot, protože tam, kde se vyskytne, se zanedlouho stane zločin. Nadpřirozený trestný čin, v kterém mají prsty upíři, zombie, vlkodlaci nebo možná homo arcanus. Samotná autorka Laurell K. Hamiltonová před lety prohlásila, že Krvavé koleno je jediný román v sérii s Anitou Blakeovou, kde budou homo arcanus vystupovat.

Román Krvavé koleno patří v sérii k těm nejlepším. Možná je to tím, že je víc svižnou městskou (možná až akční) fantasy než převelice červenou (až erotickou) romanťárnou. Příběh s hrdinkou, která se nebojí za sebou nechat (neživé) mrtvoly, občas dřív mluví, než myslí a pistole a nože patří mezi její povinnou výbavu spíš než krabička šminek. A pokud bude mít štěstí, možná s Larrym přežijí i tuhle zdánlivě poklidnou pracovní cestu.

Vydala: Epocha, 2017
Překlad: Dominika Moulíková
Vydání: 2. (upravené)