Jodi McAlisterová: Valentýnské prokletí

To takhle Perla Linfordová s bandou přátel a spolužáků slaví kamarádčiny sedmnácté narozeniny v opuštěné stáji, když se na ně přijde podívat ten nejkrásnější kůň, jakého kdy viděli. Perla má nutkání se koně dotknout, ale cítí, že by to nebyl až tak dobrý nápad. Den nato se ve škole neukáže jedna z jejích kamarádek, po které je nakonec vyhlášeno pátrání.

Od oslavy se maléry a podivnosti začínají množit. Hned v pondělí čeká Perlu s dalšími spolužáky Finnem, Marií a Cardym předvolání do ředitelny. Že by nějaký průšvih, a nebo to souvisí s tím, že se všichni čtyři narodili na Valentýna? A navíc spolužačka Marie do školy ani nedorazila. Na každém kroku se Perla potkává s černými kočkami a s vránami, zdají se jí podivné sny a atmosféra kolem zmizelé kamarádky houstne. Čekají je těžké časy a vypadá to, že ten otravný Finn by mohl být jediným spojencem, se kterým bude moci počítat.

Jodi McAlisterová, australská spisovatelka z města Kiama ležícího na jižním pobřeží Nového Jižního Wallesu, získala v roce 2015 doktorát na univerzitě Macquaire a v současnosti přednáší o písemnictví a literatuře na univerzitě Deakin v Melbourne. Její akademická práce se zaměřuje na historii lásky, ženy a dívky, populární kulturu a beletrii. Pokračování Valentýnského prokletí vyšlo v originále začátkem tohoto roku pod názvem Ironheart.

Děj Valentýnského prokletí se odehrává v Austrálii a je provázaný s keltskou mytologií víl, skřítků, tvorů měnících podobu a magickými schopnostmi všech zmíněných. Kniha je určena pro náctileté čtenáře a styl, kterým je napsaná, tomu odpovídá. Příběh vypráví Perla, jejímž prostřednictvím je čtenář postupně uváděn do děje, sleduje její myšlenkové pochody a rozjímání nad problémy, kluky a rodinou. Finn se ukazuje na první pohled jako sukničkář a rošťák, který nemá k průšvihu daleko.

Valentýnské prokletí je čtivý, oddechový román s temnými prvky, vhodný spíše pro dívky. Příběh je uzavřený, ale ponechává spoustu věcí nedořešených. Jodi McAlisterová ho prošpikovala zkratkami z chatovacích udělátek typu WTF a OMG, které na mě působily rušivě a pokazily mi dojem z celé knížky. Ale třeba je australská mládež, i ta naše, používá v řeči běžně. Zasazení fae do australské buše je nevšední, ale i Irové do Austrálie patří a svou mytologii si určitě vzali s sebou.

Vydal: Fragment, únor 2018
Překlad: Michaela Graeberová
Počet stran: 344