Peter Newman: Zlo (Tulák 2)

Tulák, vyvolený nositel okřídleného meče samotné Gamy ze Sedmy, se unavený svým údělem usadil za branami Zářícího města a nalezl vytoužený klid. Vychovává malou Vesper a chová stále početnější stádo koz. Ale meč se začal probouzet a Tulák jeho píseň slyšet nechce. Trhlina se pohnula, vyvrhla bytost větší a nepochopitelnější než cokoli, co jí prozatím prošlo. Na Zemi vpadla Touha.

Kdysi se na velmi technologicky vyspělé Zemi otevřela Trhlina, jejímž otvorem do našeho světla vklouzly identity neschopné existovat bez hostitele. Našly si schránky, které mohly obsáhnout jejich esenci, a umožnily tak bytostem – démonům ujmout se vlády nad vším slabším, než jsou sami. Země je zpustošená a vše je pokřivené a kontaminované bez možnosti se očistit. Jako protiváha a jediná moc, jež na Trhlinu a bytosti s ní spojené platí, existuje Sedma a řád Andělských rytířů. Jenže po bitvě, která po otevření Trhliny proběhla, většina rytířů padla společně s členkou Sedmy Gamou. Zbytek Sedmy truchlí a ve svém žalu a z obavy po dalších ztrátách pouze spí.

Obyvatelé Země jsou tak odkázaní pouze na zbytek rytířů žijících v Zářícím městě a na Gamin meč, který může nést pouze jím vyvolený – Tulák. Jenže ten už nemá sílu meč pozvednout a vydat se s ním zahnat novou hrozbu, která se po letech od porážky Uchvatitele objevila, ač ho meč s okem vyzývá čím dál hlasitěji. Ale slyší ho mladší uši Vesper, zachráněného čistého dítěte, které Tulák v dočasném míru vychoval. Zatím se bojí meč uchopit za jílec, ale nést ho může. Vesper se vydává na vlastní výpravu směrem k Trhlině, vstříc Touze a dalším nástrahám.

Peter Newman žije v Londýně se svou rodinou a za své knihy získal řadu ocenění. K třídílné sérii o Tulákovi, v které se míchají žánry sci-fi a fantasy, mu na konto přibyl první díl nové fantasy série nesoucí název The Deathless, který má vyjít v originále 14. června 2018. Mimo jiné se taky podílí na on-line hře MMO ALBION ONLINE.

Ve druhém díle série Tulák s názvem Zlo na rozdíl od prvního příběhu autor jasně dává čtenářům znát, že zpustošená planeta, na které se děj odehrává, je naší Zemí. Kapitoly sledují hlavně Vespeřino putování ve společnosti rytířky Duo a jsou opět proložené částmi z dávné minulosti, kdy události směřovaly ke katastrofě a otevření Trhliny a kdy technologicky vyspělé lidstvo pomalu ztrácelo jakékoli morální zábrany. I tak ale spousta otázek zůstává nezodpovězených a přibyly další, na něž snad odpoví závěrečný díl s názvem The Seven.

Většinu postav a míst čtenář už zná z prvního dílu, ale má možnost si je znovu projít se změnami s odstupem jedenácti let, kdy Tulák mířil opačným směrem. Pozná i nové identity a osobnosti z řad rytířstva, okusí znovu Tulákovy mlčenlivosti a vyprávění strýčka Ranaře. Stejně tak, jak je Tulák mlčenlivý, Vesper pusu nezavře. Samozřejmě na její cestě nesmí chybět ani zvířecí společník, nejmladší potomek kozy z prvního dílu.

Zlo je psané úplně stejným stylem jako Tulák, a ač Peter Newman nepřišel s ničím příliš originálním, ani u Zla jsem se nenudila a jsem zvědavá na rozuzlení v posledním díle. Jen ty všudepřítomné kozy mi dělají starosti, trochu mi připomínají animované filmy od studia Disney, v kterých nikdy roztomilé nebo problémy přinášející zvířátko nechybí.

Vydal: Host, prosinec 2017
Překlad: Milan Žáček
Počet stran: 432