Ilona Andrews: Magie spojuje (Kate Daniels 9)

Kate Danielsová si nárokovala Atlantu, aby ji uchránila před svým otcem Rolandem, vůdcem Lidu, jenže ten se usadil na hranicích jejího území a stále ji provokuje. Třeba tím, že unesl Saimana. Kate je odhodlaná ho vysvobodit a dát svému otci co proto. Jen netuší, jak to má udělat.

Roland má navíc magické pouto s její schovankou Julií, prostřednictvím něhož s ní komunikuje. Očividně chce z Julie udělat náhradu za svého vojevůdce Hugha, kterého zbavil funkce a zapudil. Kate netuší, jestli je Julie dost silná, aby Rolandovou našeptávání a slibům odolala. Aby toho nebylo málo, čarodějky předpovídají, že pokud se Kate provdá za Currana Lennarta, bývalého Pána šelem, vypukne válka, Atlanta shoří a Curran zemře. A pokud si ho nevezme, vypukne válka, Atlanta shoří a Roland zabije syna, kterého Kate a Curran budou mít… Bezvýchodná situace, takže se nikdo nemůže divit, že Kate nemá náladu na plánování svatby, i když se s Curranem mají brát už za dva týdny. Do té doby se ale musí vypořádat s Rolandem, zachránit Atlantu i milovaného muže…

Kate Danielsová ušla od prvního dílu dlouhou cestu a v Magie spojuje už se z ní stala skoro superhrdinka nadaná téměř božskou mocí. To ale neznamená, že nemůže zemřít, nebo že se nemá čemu učit. Svou magii nechápe, neovládá ji a cítí, jak se ji pokouší změnit ve stejné mocichtivé monstrum, jako je její otec. Snaží se proti tomu bojovat, ale ne vždycky se jí to daří.

Setkáme se i s většinou oblíbených vedlejších postav. V Magii spojuje hrají větší roli Katina schovanka Julie, temný volh Roman, tajemstvím obklopený Christopher, který to nemá v hlavně úplně v pořádku, a nakonec i Katin otec Roland. Je hrozná škoda, že víc prostoru nemohly dostat i ostatní vedlejší postavy, protože všechny jsou perfektně vymyšlené a plastické a je snadné si je zamilovat. Každá z nich by si zasloužila mnohem víc stran a třeba i vlastní příběh. Takže pokud by Ilona Andrews chtěla po uzavření série Kate Daniels univerzum rozšiřovat o novely nebo spin-off romány, vedlejší postavy jí poskytují spoustu příležitostí.

Magie spojuje přinesla všechno, na co jsme od Ilony Andrews zvyklí a co máme rádi: svižný, chytlavý příběh, oblíbené hlavní hrdiny, skvělé vedlejší postavy, ironický smysl pro humor i kapku romantiky. Akci plynule střídají vysvětlovací části, v nichž se zase dozvíme víc o původu a rodině Kate, a tvoří skvěle vyvážený celek. Každý si prostě v knize najde to, co má rád. U každého dílu se ptám, kam chce Ilona Andrews kvalitu série Kate Daniels ještě posunout, když už je takhle skvělá. Přesto jsem z každého dílu nadšená víc než z toho předchozího, i když jsem byla přesvědčená, že už to není možné.

Ale ani Magie spojuje není zcela bez chybičky. Jedná se o předposlední díl z plánované desetidílné série, takže slouží jako rozehrávka k nepochybně epickému finále. Problém tudíž nastal v závěru Magie spojuje. Hrdinové se celou dobu chystají na velkou bitvu s Rolandem, ale ta se odehraje na pár stranách, působí odbytě a vlastně se ptáte, proč se všichni Rolanda tak bojí, když tohle je všechno, na co se vzmůže. Také český překlad by si zasloužil pečlivější redakci, protože těch chyb je v něm tolik, až se nabízí otázka, zda kniha redakční úpravou vůbec prošla.

Občas jsem navíc měla dojem, že mi některé střípky z příběhu unikají (například ono magické pouto mezi Julií a Rolandem). Od osmého dílu Magie změny uplynul už nějaký ten pátek a já mám paměť mizernou, ale prostě jsem si nedokázala vzpomenout, že bych o tom v předchozím díle četla. Takže to může být způsobeno mou chabou pamětí (velmi pravděpodobné), nebo tím, že mezi osmým a devátým dílem Ilona Andrews napsala ještě spin-off s názvem Magic Stars (první díl plánované série Grey Wolf), v němž jsou hlavními postavami Julie a vlkodlak Derek.

To nic nemění na tom, že  Magie spojuje přinesla příběh, který budete hltat, žasnout nad některými odhaleními a přát všem dobrý konec, i když čarodějky slibují něco jiného. Takže nezbývá než se těšit na závěrečný díl s názvem Magic Triumphs, který vyjde v angličtině na jaře 2018. A ještě předtím se dočkáme překvapení v podobě knihy s pracovním názvem Blood and Iron, v níž bude hlavním hrdinou záporák Hugh d’Ambray. Snad bude i přeložena do češtiny, protože Hugh patří mezi opravdu podařené záporné postavy.

Vydal: Fantom Print; 2017
Originální název: Magic Binds
Překlad: Hana Vrábelová