Fiona Staples, Brian K. Vaughan: Sága 4

Marco a Alana, dezertéři ze dvou znepřátelených vesmírných stran, našli bezpečné útočiště na planetě Gardenii. Mohl by to být konec jejich příběhu, kde budou žít dlouho a spokojeně a s láskou vychovávat malou Hazel. Bohužel pro ně je život pěkná mrcha a nedopřeje jim dlouhého klidu. Čtvrtý díl komiksové série Sága přináší nové zvraty a staré i nové nepřátele.

Život není zadarmo, a proto se Alana nechá angažovat jako herečka pro Otevřený kruh, který zaujímá vysílací čas na spoustě planet, ale jeho náplní jsou reklamy a šílené nekonečné seriály. Alana představuje maskovanou bělovlásku Zipless, ale prostoduché hlášky a katastrofální scénáře ji zrovna nebaví. Aby se uvolnila při hraní, nechá se strhnout k užívání drog. Marco je mezitím tátou v domácnosti na plný úvazek. Stará se o malou Hazel a na dětském hřišti se seznámí se sympatickou učitelkou tance pro děti. Věci se zkrátka začínají komplikovat. A nejen pro Marca a Alanu.

Čtvrtý díl komiksové série Sága se nese ve znamení začínající manželské krize. Ovšem na scénu se opět vrací i Princ Robot IV., kterého také postihly problémy v rodině. Potíže má i Značka, jež stopuje Markovu bývalku Gwendolyn, Sophii a Prolhanou kočku, protože se snaží zjistit, co dostalo jejího bratra do špitálu. A do toho všeho se plete jeden rebel, jenž s oblibou unáší malé děti.

Brian K. Vaughan a Fiona Staples tento díl stvořili ve stylu „ono se tam vlastně nic zvláštního neděje, ale událostí důležitých pro budoucnost je tam spousta“. Přesto se v knize najdou akční scény, stříkance krve, sex a zajímavé hlášky. Většina událostí se však netýká úžasného magického vesmírného dobrodružství, ale zdánlivě normálního života a víc než co jiného si autoři pohrávají s psychologií postav.

Naštěstí jsou Brian K. Vaughan a Fiona Staples velice zkušení autoři a i toto téma umí živě a zajímavě podat svým čtenářům, kteří se ani v nejmenším nebudou nudit, ovšem nepřehlédnou zpomalení vyprávěcího tempa. Možná je to však pouze takový klid před bouří a následovat by mohlo něco kosmicky epického. Pátý díl vychází už v září.

Vydal: BB/art, 2017
Překlad: Richard Podaný
144 stran / 399 Kč