Sandra Regnierová: Mezi elfy proti své vůli

Literární recenze / 9.1.2017 /

Půlelf Lee musí najít vyvolenou středoškolačku Felicity a přemluvit ji, aby mu pomohla zachránit svět elfů. Jaké je jeho překvapení, když zjistí, že ona vyvolená není taková, jakou si představoval. A ještě je jí pěkně odporný.

Leeander dostane za úkol najít Felicity, předurčenou zachránit říši elfů. Lee nepředpokládá, že naklonit si Felicity bude vzhledem k jeho dokonalému vzhledu a vystupování problém. K jeho rozčarování však není onou vyvolenou Felicity Strattová, velmi krásná dívka z bohaté rodiny, která si pečlivě vybírá každý kousek do šatníku, na módní doplňky nedá dopustit a svůj zájem o Leeandra dává okatě najevo.

Onou vyvolenou je poněkud obtloustlé nemehlo Felicity Morganová, jíž jsou nějaké šminky a hadříky ukradené. Povětšinou vypadá jako hastroš a ráno se sotva stihne učesat. Za důležitější považuje dobré známky a pomoc matce v krachující rodinné hospodě, kde po nocích čepuje pivo, takže do školy chodí věčně pozdě. Leeovi nedůvěřuje, na pozornost chlapců není zvyklá, a tomu, že Lee potřebuje právě ji, se jí nechce ani věřit. Když jí však Lee pomůže v několika nepříjemných situacích, pomalu mu začíná důvěřovat.

Mezi elfy proti své vůli je dívčí fantasy se sympaticky obyčejnou hrdinkou, pro niž není vzhled to nejdůležitější. Po mnoha a mnoha fantasy románech pro dospívající s hrdinkami, jež jsou představovány jako dokonalé krásky, je román Sandry Regnierové v tomto ohledu osvěžující.

Záchrana elfího světa je sice tématem románu, z velké části se ale příběh odehrává na střední škole v současném Londýně. Autorka se soustředila na vzájemné poznávání a prohlubování přátelství mezi hlavními hrdinky a propletené milostné vztahy, na různé aspekty všedního života, ať v samotné škole či doma v rodině. Právě nepříliš šťastná rodinná situace nejen Felicity vnáší do románu v jeho první půlce vážnost, již odlehčují různorodé vtipné situace a v druhé půlce také už cesta do říše elfů.

Příběh je vyprávěn povětšinou v ich-formě z pohledu Felicity a minoritně z pohledu Leea. Autorka se v prvním dílu své série soustředila na vykreslení charakterů postav, jejich vzájemných sympatií, či v případě obou Felicit spíš antipatií, jejich rodinných situací, a až později odkrývá i nadpřirozené pozadí světa, do něhož své čtenáře pozvala. Děj ubíhá příjemným tempem, přináší romantiku, fantasy prvky a humorné situace, které čtenáře rozesmějí.

Na pokračování dobrodružství Leeandra a Felicity Morganové v magické říši elfů si však budeme muset ještě počkat.

Vydal: Fragment, 2016