Leona Škodová: Snoubení tmou

Na rozloučenou s rodným městem si Claire před cestou do Londýna za studiem vyjela na projížďku do okolních lesů. Jenže kůň se cestou polekal projíždějícího auta a Claire potupně skončila na zadnici. Od té chvíle bude mít v dosud klidném životě až příliš dobrodružství.

Anglické městečko Woodbreath je příhodně poklidným místem pro život Claire Elliotové, kterou od mala trápí srdeční vada. Ale lékaři jí konečně dovolili vydat se na studia do Londýna, kde bude bydlet u příbuzných a přivydělávat si na nájem. Poslední dny tráví se svým bratrem Davidem a těší se na shledání s kamarádkou Kate, která už v Londýně nějaký čas pobývá. Že je vyjížďka o samotě večerním prosincovým lesem nerozumný nápad, poznala v okamžiku, kdy ji ze sedla vyhodil jinak klidný valach. Auto, které pravděpodobně koně vyplašilo, stojí u domu lesního správce i se svým majitelem Tristanem Greyem. Vidí se poprvé, ale rozhodně ne naposledy.

skodova_snoubeni-tmouV Londýně Claire Tristana znovu potká díky jeho okouzlujícímu bratru Leightonovi. Tristan se se svými ponurými náladami objevuje a zase mizí na dlouhé dny a Claire tápe, jak si ve vztahu s ním vlastně stojí. Leighton do všeho vnáší ještě větší zmatek, vždy usměvavý a s pusou plnou zvláštních řečí. Otázky se kupí a v momentě, kdy Claire začne lépe vidět do věcí, které se kolem ní a Tristana dějí, zjistí, že se nechtěně ocitla v temném světě plném intrik a netvorů, o nichž obyčejní lidé nemají ani potuchy.

Leona Škodová (*1989) se narodila v Hronově a kniha Snoubení tmou je autorčin první oficiálně vydaný počin. Neoficiálních je daleko více po různých webových stránkách, a i s touto knihou jste se mohli setkat třeba na našich Dětech noci, nebo v on-line šuplíku začínajících autorů Bez Hranic. Knihu na webech už nenajdete, zato si ji můžete zakoupit jako e-book. Autorka na knize pracovala již před sedmi lety, než se k ní vrátila a úspěšně se dohodla s nakladatelstvím.

Děj se odehrává převážně v Londýně, Woodbreathu a jejich okolí. Nakoukneme do nočních barů, honosných sídel, obyčejných domků a samozřejmě zavítáme do nočních hvozdů. Tvorové noci nejsou žádná zlatíčka vhodná k navazování vztahů, upíři i vlkodlaci jsou predátoři, o nichž lidé v autorčině fantastickém světě nemají zdání a jakékoli povědomí o jejich existenci se trestá smrtí. Zajímavá je i upíří hierarchie, o té vlkodlačí se mnoho neví.

Postavy autorka vykreslila barvitě a s jejich charaktery si vyhrála, takže jim čtenář nemá problém věřit to, co dělají. Claire, ač fyzicky křehká, je ve svých rozhodnutích stálá a povahy přemýšlivé. Tristan je zádumčivý a plný rozporů, Claiřin bratr David srdečný, rodiče na obou stranách ochranitelští. Záludný Leighton hraje svoje hry s neznámým cílem a padouši mají jako obvykle spoustu postranních úmyslů. Temná atmosféra, detektivní linka, akční scény a úklady tvoří pozadí romantického vztahu hlavní dvojice.

Příběh Snoubení tmou už nějakou dobu znám. Během jeho uveřejňování jako povídky na pokračování jsem netrpělivě vyhlížela každé z nich a četla je s velkou chutí. Proto jsem byla zvědavá na hotovou knihu a její finální úpravu. Jako celek je román ještě o něco čtivější, došlo k vyjmutí některých částí a jiné byly upraveny. Leona Škodová píše neotřele, její slovní spojení s přirovnáními stojí určitě za pozornost. Snoubení tmou mají otevřený konec, při úspěchu knihy by tak mohlo následovat pokračování.

Vydal: Skleněný můstek, 2016
Koupit
Autorský blog