Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Sága 3

Brian K. Vaughan a Fiona Staples pokračují ve vesmírné jízdě po známých i neznámých planetách a měsících. Jejich komiksovou, pronásledovanou, rasově smíšenou rodinku čekají další komplikace a mnoho „radostí“ čeká i jejich urputné pronásledovatele. Na mír mezi Girlandem a Pevninou to zatím stále nevypadá.

Vaughan_Saga-3Skupinka okolo Marca a Alany se dostala do domácnosti D. Oswalda Heista, autora knihy Cigaretka na dobrou noc, která svým způsobem zapříčinila, že se dvě osoby ze znepřátelených stran daly dohromady a pořídily si spolu potomka. Marco a Alana jsou jedni z mála, kteří pochopili skryté poselství v knize. Kniha zároveň způsobila, že se jim na stopu dostal jeden z pronásledovatelů – Princ Robot IV., jenž má místo hlavy televizní obrazovku a doma těhotnou princeznu. Vzájemná konfrontace je téměř nevyhnutelná. Nezávislý lovec Vůle taktéž stopuje Alanu a Marca a mezitím řeší potíže se závadou na vesmírné lodi.

Třetí kniha komiksové série Sága se točí kolem čtyřech skupinek lidí nebo jednotlivců. Občas se setkají, utkají nebo nepotkají. Nejdůležitější je rodina Marca a Alany, složená z babičky Klary, maličké Hazel a poněkud mrtvé chůvy Izabel. Mají svůj cíl, ale musejí hledat nový smysl života, protože malou Hazel nemůžou vychovávat na útěku přes celý vesmír. Marco a Klara oplakávají svou ztrátu, ale snaží se žít dál. Mezitím Vůle trčí na planetě Quietus ve společnosti Marcovy naštvané ex-snoubenky Gwendolyn, Prolhané kočky a skoro sedmileté Malé otrokyně. I on se snaží vzpamatovat ze smrti své kolegyně Stopy. A ani jemu se nevyhnou nečekané potíže a vzájemné vztahy se přiostří i vyjasní. Princ Robot IV. se také dostane do zajímavé situace.

Každá kapitola ve třetí knize začíná setkáním s Upsherem a Doffem z Náplavu, kteří pracují pro Týdeník jako bulvární reportéři a snaží se zjistit co nejvíc o Alaně – zda byla unesena, nebo zradila vlast, nebo se zamilovala.

Kapitoly série třináct až osmnáct rozvíjejí události z předchozích knih. O Markovi je už ledacos známo a teď přichází na řadu pár životních etap Alany a letmý nástřel osobního života Vůle. Vypravěčkou je opět Hazel a její narážky i postřehy rozhodně stojí za to. O scénář i grafiku se postaral zavedený tandem Brian K. Vaughan a Fiona Staples.

I tentokrát Sága pokračuje přiměřeným tempem k novým obzorům. Některé linie se uzavřely a jiné otevřely. Těžko říct, kam směřují, protože vesmírná kombinace sci-fi a fantasy ani v nejmenším není předvídatelná a nabízí nejedno překvapení i neobvyklý zvrat. Jaké další nové dobrodružství asi na Alanu, Marca a jejich rodinku čeká? Těžko říct, ale Sága si stále drží velmi vysokou laťku a nepolevuje v kvalitě. Kéž by takových nadprůměrných, čtivých a zábavných skvostů bylo mnohem víc.

Vydal: BB/art, 2016

Koupit komiks