Keri Arthur: V náruči temnoty (Riley Jenson 5)

Riley Jenson, strážkyně Direktoria, si užívá zaslouženou šestitýdenní dovolenou v ostrovním letovisku. Chytá bronz, popíjí koktejly a občas flirtuje. Lenošení si zaslouží, protože se zbavila svých klonů milovných nepřátel, ke své spokojenosti vyřídila problém se smradlavým upířím kolegou, dala kopačky jednomu manipulativnímu sexy zmetkovi a rozvíjí vztah s vášnivým alfa vlkem. Žádná idylka ale netrvá věčně.

Arthur_naruci-temnotyRiley osloví Blake, dřívější druhý muž v její rodné rezavé smečce a dnes už (teoreticky) její alfa, který postrádá svou třiadvacetiletou vnučku. Jeho nabídka je jasná. Riley její zmizení objasní, jinak bude mít na svědomí smrt své matky. Riley svou matku neviděla od šestnácti, kdy ji s Rhoanem vykopli ze smečky, ale krev není voda, a proto se pouští do pátrání. Kromě hledání Blakeovy vnučky musí Riley vyřešit záhadný případ vražd pro Direktorium.

V prvních třech dílech série nechala australská spisovatelka Keri Arthur svou svěřenku bojovat proti tajemné organizaci, která klonovala nelidi a vytvářela v laboratorních podmínkách mutanty. Ve čtvrtém díle Nebezpečné hry se snažila, aby ji kromě mocichtivého boha nezabil i bývalý kolega. A s pátým dílem V náruči temnoty přichází úplně nové detektivní dobrodružství. Autorka mohla snadno celý příběh uzavřít, ale rozhodla se napsat další pokračování a zhostila se ho mistrovsky.

Zápletka s Blakem a jeho vnučkou poodhaluje smutné dětství dvojčat Riley a Rhoana a ukazuje, z jakých poměrů vzešli. Po událostech s jistým prastarým upírem se Riley rozhodla blíže prozkoumat vztah s Kellanem. Zrzavá dhampýrka má trochu smůlu, protože není ten typ, co potřebuje silného a úžasného muže, aby ji vysekal z maléru, jelikož to hravě zvládne sama. Navíc jisté laboratorní experimenty nezůstaly tak úplně bez následků. Kromě Riley v příběhu dostává prostor i její bratr Rhoan, šéf Jack se svou sekretářkou, Kellan nebo Liander. Riley zkrátka nežije ve vzduchoprázdnu a její okolí je nabité občas velice komplikovanými vztahy.

Samotná Riley prochází vnitřní proměnou. Za něčím stojí nelegální látky, které jí podával její bývalý milenec, ale jiné věci se týkají jejích hodnot. Stále se nevzdala snu, že potká svého osudového vlka, bude mít hromadu vlčátek a nebude pracovat pro Direktorium. Kellan by mohl být otcem jejích budoucích dětí, ale má chudák problém, že si nabrnkl holku, která jde z jednoho maléru do druhého. Na muže má Riley obzvlášť smůlu. Stačí si vzpomenout na Talona, Mishu a Quinna.

Na rozdíl od mnoha jiných městských fantasy se příběhy Riley odehrávají v Austrálii, i když tentokrát si strážkyně párkrát odskočila i na několik přilehlých ostrovů. Kromě vlkodlaků, upírů a měňavců se její svět hemží různými zvláštnostmi a o nečekaná, nevítaná překvapení v něm není nouze.

Keri Arthur se daří držet nadprůměrnou laťku a její knihy mají postupně vzestupnou tendenci. Hlavní zápletky jsou teď už uzavřené a volně se proplétají pouze vedlejší vlákna. Děj je svižný, jasný, napínavý a akční. Hlavní hrdinka si neodpírá sexuální dobrodružství, ale ta tvoří součást jejího osobního života, nenarušují detektivní linku a nevzbuzují dojem, že čtete erotický román.

O Riley Jenson se dá směle říct, že by svými příběhy mohla bez problémů konkurovat Kate Daniels nebo Mercy Thompson. A takových hrdinek není nikdy dost.

Vydal: FantomPrint, 2016