Laurell K. Hamiltonová: Objetí mrazu (Merry Gentry 6 )

Objetí mrazu je již šestý díl z dosud devítidílné paranormální série o faeské princezně Meredith NicEssusové, dědičce Temného trůnu, kterou dělí od získání koruny jen krůček. Její teta, královna Andais, rozhodla, že vládnout bude přímý následník trůnu, který počne dítě jako první.

V naší ústavě se píše, že všichni lidé jsou si rovni, ale to je lež. Nikdy nebudu schopná střílet koše jako Magic Johnson, řídit auto jako Mario Andretti nebo malovat jako Picasso. V talentech si nejsme rovni. Ale ze všeho nejméně jsme si rovni v srdcích. Na talentech můžete zapracovat, chodit na kurzy. Ale láska – ta buď funguje, nebo ne. Buď někoho milujete, nebo ne. Nemůžete to změnit. (s. 181)

Hamilton_Merry_Objeti-mrazuMeredith se trápí tím, že dosud neotěhotněla, zároveň se však obává toho, kdo se stane otcem jejího dítěte a tudíž králem. Momentálně jsou tři z jejích strážců obviněni ze znásilnění šlechtičny Požehnaného království. Její strýc Taranis, král Světla a Iluzí, předložil lidským autoritám žalobu, a tím donutil Merry, aby s ním jednala, ačkoliv sidhe mají zákon, že si své problémy řeší sami. Od začátku je jasné, že tím Taranis něco sleduje. Merry se tedy musí kromě nadpřirozených bytostí potýkat navíc ještě s právníky. Ocitá se ve víru intrik a magického nátlaku z Taranisovi strany. Vzhledem k tomu, že nahání strach i samotné Andais, uvědomuje si, že se bude muset pořádně ohánět, aby se šílenému strýci ubránila.

Merry se začíná chovat jako pravá královna a čerpá z toho, co ji naučil otec. Už nechce před problémy utíkat. Být vládcem v Říši kouzel znamená, že musí být schopná bojovat. Taranis se snaží oddělit princeznu od jejích mužů. Chce, aby o nich pochybovala a ztratila v ně důvěru. Merry se touží stát královnou hlavně proto, aby svému bratranci, princi Celovi, zabránila usednout na trůn, a zachránila tak život sobě a svým milovaným. Teprve nedávno si uvědomila, že by se vzdala všeho, aby mohla zůstat se svými strážci a milenci Frostem a Doylem – kromě nároku na trůn.

Stejně jako u předchozích dílů má kniha především erotický nádech, prvky romantiky, detektivky a hororu. Příběh je vyprávěn z pohledu Meredith a odehrává se v Los Angeles. Objetí mrazu volně navazuje na Dotek bouře. V určitých chvílích příběh působí doslova magicky, byť se nad ním neustále vznáší temný oblak.

Laurell K. Hamiltonová popisuje vzhled protagonistů detailně, nikoliv však nudně. Občas si vypomáhá přirovnáním hrdinů k již známé postavě či metaforou. Stejným způsobem popisuje, jak funguje magie, podivná goblinní čest včetně kultury či smýšlení bytostí. Vychází najevo další spletité intriky a záležitosti fae. Autorka rovněž připomíná časy minulé, ať už se jedná o obyvatele nadpřirozených království, Mereditinu minulost či osu protagonistů. Nenásilně poukazuje na to, jací byli hrdinové ze začátku a jak a proč se změnili. V určitých situacích se Meredith podobá Anitě Blakeové, lovkyni upírů. Meredith je sice od začátku volnomyšlenkářská ohledně sexu, k čemuž se Anita dopracuje postupně, obě dvě však mají společné jedno – záleží jim na svých partnerech a neutíkají z boje.

Finále přináší nečekané zjištění, alespoň pro mě tomu tak bylo. Radostný zážitek však ničí smutná a emotivní událost. Rozhodně se nemohu dočkat dalšího dílu. Děj se pomalu uzavírá, ačkoliv v Říši kouzel problémy pravděpodobně nikdy neskončí. Závěr je otevřený, a čtenář má šanci vytušit, jakým směrem se pokračování posune.

Vydal: Epocha, 2016