František Kotleta: Vlci

Literární recenze / 16.2.2016 /

Ještě nějaké to století chybí do roku tisíc našeho letopočtu a o českou kotlinu se dělí Keltové s Germány, občas po obchodních stezkách putuje dobrodružný obyvatel z trosek římského impéria. Do toho se pomalu začínají objevovat první Slované, kteří netuší, že z nich bude lákavá kořist pro otrokáře a chutná svačina pro rebelské děti dávné bohyně Sangot – upíry a lykany.

Kotleta_VlciUpír Radegast z germánského klanu není žádný nevybouřený cucák, ale ostřílený bojovník, který už leccos zažil a pamatuje zajímavé časy. U Wogatisburgu se koná velké setkání mezi germánskými upíry v čele s Gudrin, římskými vedenými Flaviusem a Brikchusovým klanem lykanů. Jako na správném mejdanu těchto dvou ras nechybí alkohol, orgie a vraždění snadné kořisti – Slovanů. Velitelka Gudrin má pro svého nejlepšího upíra a experta na bezpečnost důležitou práci. Lidská skupina bojovníků ulovila lykana a jeho hlavu nechali viset na posvátném stromě jeho klanu. Vede je mladá slovanská kněžka Vera, která prohlašuje, že lidé by se měli zbavit proměněnců jednou provždy.

František Kotleta naservíroval čtenářům akční jízdu ze středoevropského dávnověku. Prequel trilogie Bratrstvo krve nabízí na necelých dvou stech stránkách nečekané zvraty a zajímavé postavy. Hlavním hrdinou je upír Radegast, jenž oddaně slouží jako pobočník své upíří matce Gudrin. Děsivý, chladnokrevný, lstivý a zatraceně nebezpečný chlap. Právě v této době přišel ke svému druhému jménu Gerhard, které určitě znají všichni čtenáři Hustého nářezu. Vlci nejsou však popisem jeho lidského života a krvesajných začátků, ale pouze velice krátkou životní kapitolou, která v globálním hledisku měla neskutečně velký dopad na lykany i upíry. Kdo by řekl, že jedno krátké dobrodružství dokáže tolik změnit rovnováhu sil a určit kurz na další tisíciletí a pár drobných.

Další důležitou postavou v příběhu je mladá Slovanka Vera, bývalá kněžka bohů, která nelibě nese, že proměněnci vyvraždili její osadu. Nehodlá se ale vzdát snadno a bez boje. Vztah mezi Verou a Gerhardem by se dal popsat jako: „kosa narazila na kámen a vylétly jiskry“. Ovšem těžko říct, kdo je ta kosa a kdo kámen. Zkrátka jde o dvojici nebezpečných protivníků, inteligentních spojenců a vražedných nepřátel. Jejich poměr je téměř nepopsatelný, ale nesmírně poutavý.

Vlci jsou velice čtivá akční jízda bez zábran, kde se ho hemží vražděním, souložením, intrikováním a vůbec samými vybranými středověko-kotletovskými lahůdkami. Celý příběh se nezastaví, dokud nedorazí do zdárného konce. František Kotleta čtenářům odkryl zajímavá místa v historii svého Bratrstva krve a bylo by smutné, kdyby zůstalo pouze u Vlků.

Vydala: Epocha, 2015