Nalini Singh: Okovy minulosti (Psyové/měňavci 4)

Literární recenze / 13.12.2015 /

Clay Bennet patří mezi zkušené členy smečky leopardích měňavců. Během dospívání ovšem spáchal krvavý zločin, když byla bezprostředně ohrožena jeho nejlepší kamarádka. Bohužel Tally zahynula při autonehodě dřív, než si odpykal svůj trest. Od té doby uplynulo dlouhých dvacet let.

Singh_Okovy-minulostiKdyž Clay vyhazuje z baru ve městě nezvedenou a opilou leopardí mládež, ucítí ženu, ducha ze své minulosti. Vyjde najevo, že Tally McKadeová je živá. Zpráva o její smrti jim před lety měla oběma přinést nový a lepší život.

Tally se na Claye obrací, protože začaly záhadně mizet nadané, ale problematické děti, na které během své práce dohlíží. Policie našla bohužel pouze jejich zmrzačená těla. Vztah Tally a Claye je komplikovaný, ale na koho jiného by se s něčím takovým mohla obrátit než na svého jediného přítele? Pro mladého Claye byla jeho kamarádka Tally skoro vším. Ovšem co znamenají jeden pro druhého jako dospělí?

Čtvrtý díl série Psyové/měňavci vrací děj z vlčího doupěte mezi stromové chaty DarkRiverských leopardů. Clay Bennett patří mezi strážce, pomáhá a chrání ostatní, ale sám se potácí na hranici sebezničení, a ani smečková psyka Faith pro něho nevidí v budoucnosti naději. Dokud se neobjeví Tally, dříve zneužívaný sirotek, z něhož vyrostla extrémně komplikovaná žena.

V žánru paranormální romance hraje veledůležitou roli ústřední pár. Ovšem Clay a Tally nejsou hlavně zpočátku nejstravitelnější dvojice. Clay je proti Lucasovi i Vaughnovi – hrdinům předchozích dílů – nevýrazný a Tally v téhle sérii rozhodně titul miss sympatie nezíská. Je to znát především v porovnání s Ledovým pohlazením, které zvedlo celé sérii laťku hodně vysoko.

Nalini Singh příběh doplnila silnou detektivní zápletkou, které se zhostila mnohem lépe a promyšleněji než v minulých dílech. Hlavní dějová linka se točí okolo Claye, Tally a zmizelých dětí, ale svůj prostor dostala i talentovaná psyka Ashaia Allenová, psyský rebel Duch a další zajímavé vedlejší postavy. Na světě Nalini Singh je skvělé, že jednotlivé nitky příběhu se zdánlivě nekompaktně objevují, aby ve výsledku vytvoří oslnivý a srozumitelný vzor.

Okovy minulosti jsou sice už čtvrtým dílem série, ale stále přinášejí nové a důležité informace o soužití tří ras v alternativní budoucnosti. Psyové, nadaní parapsychickými schopnostmi, začínají přicházet o svou, propagandou podporovanou, dokonalost. Měňavci vystrkují růžky a dokazují, že jsou víc než „zvířata“. A do děje zasahují konečně i zajímavé lidské postavy. Nalini Singh si nechává stále dost překvapení v záloze a směle rozehrává osobní příběhy i velkou politiku v příjemném mixu.

Paranormální romance jsou sice možná na ústupu, ale rozhodně by nebyl dobrý nápad sérii Psyové/měňavci ignorovat, protože tenhle svět je jiný, zajímavý, neokoukaný a jeho autorka dokáže stále v mnohém překvapit.

Vydal: Fantom Print, 2015