Laurell K. Hamiltonová: Kavárna šílenců (Anita Blakeová 4)

V době vánočního shonu se kšefty ve firmě Oživovatelé s. r. o. příliš nehýbou, a tak se k Anitině nelibosti její šéf Bert vrhá na jakoukoli příležitost, jak vydělat nějaké peníze i mimo hlavní obor oživování zombií.

LKH_Anita4-Kavarna-silencu

Poslední nasmlouvaný klient George Smitz požaduje po Anitě, aby mu našla ztracenou vlkodlačí manželku, s jejímž zmizením se obává svěřit policii ze strachu z odhalení. Anita však s hledáním pohřešovaných osob nemá zkušenosti, a proto George přesměruje na svou kamarádku, soukromou vyšetřovatelku Veroniku Simpsonovou. Bohužel se později ukáže, že Georgeho žena není jediným postrádaným lykantropem ve městě, a tak se Anita Blakeová, upíří popravčí a oživovatelka zombií, ocitá uprostřed pátrání mezi několika zúčastněnými stranami. K vyšetřování případu s kousanci zohavenou mrtvolou ji povolá speciální policejní oddělení na nadpřirozeno v čele s detektivem Rudolfem Storrem a na schůzku v Kavárně šílenců ji pozve alfa vlkodlačí smečky Marcus. Poté co se ve městě objeví i lovec odměn a Anitin starý známý Edward, začíná jít opravdu do tuhého.

Laurell K. Hamiltonová čtenářům v čtvrtém pokračování série o Anitě Blakeové přináší napětí, smršť akčních scén a policejního vyšetřování. Příběh volně navazuje na předchozí díl Cirkus prokletých, kde se Anita seznámila s vlkodlakem Richardem a dalšími lykantropy i upíry. Kavárnu šílenců je ovšem možné číst i bez znalosti předchozích dílů, podstatné starší události i vztahy jsou totiž v knize krátce připomenuty.

Autorka prohlubuje charaktery všech známých postav, představí ale i řadu nových a později důležitých hráčů, zejména lykantropů. Anita se více zaplétá do světa děsivých příšer a ještě příšernějších lidí.

Kavárnu šílenců jsem četla už několikrát, je pro mě příjemnou nostalgií, ke které se ráda vracím. Pokaždé najdu v příběhu něco nového, ať už vazby k ději v později vydaných dílech, nebo souvislosti, kterých jsem si dříve nevšimla. Totéž platí o čtení v odstupu několika let, kdy se na knihu a jednání postav zas dívám úplně jinak.

Ať už jste skalní Anitin fanoušek, nebo nováček ve světě upírů a vlkodlaků, v tomto dílu si určitě přijdete na své, pokud máte rádi rychlý spád, detektivní zápletky a napínavou akci. To vše je mírně okořeněné Anitinými problémy se dvěma do ní zahleděnými muži. Knihu můžu jen doporučit.

Citáty z knihy

Ukázka z knihy

Vydalo: Nakladatelství Epocha; 2015