Audiokniha: Andrzej Sapkowski: Krev elfů

Krev elfů patří dnes již ke klasickým klenotům fantasy. Zaklínač Geralt z Rivie se vrací v prvním díle ságy, tentokrát v podobě audioknihy.

Audio_Sapkowski_Krev-elfuGeralt našel své Dítě překvapení, princeznu Cirilu z Cintry. Odvede Ciri do pevnosti zaklínačů a začne ji vychovávat jako malou zaklínačku. Když se ukáže, že Ciri má mocný magický potenciál, rozhodne se ji poslat do opatrování k Neneké do svatyně bohyně Melitelé. Výchovu Ciri převezme čarodějka Yenefer, která bývala Geraltovou milenkou. Geralt se mezitím snaží svést ze stopy všechny, kdo chtějí Ciri najít.

Zaklínači jsou sice vnímáni jako nelidská monstra, která jsou vycvičená k zabíjení nestvůr, ale Geralt a stejně tak ostatní zaklínači na Kaer Morhen ukazují i druhou tvář. Sice jsou to trošku drsní opatrovníci, ale jinak se snaží vychovávat Ciri, jak nejlépe dovedou, a z jejich činů je vidět láska k malé schovance. Geralt přijal svůj osud a život Ciri je mu nadevše. Dokonce se kvůli ní spojí i s Yennefer, kterou sice miluje, ale rozešli se. Její ostrý jazyk není něco, s čím by chtěl přijít do křížku. Yennefer je přísná učitelka, která na Ciri zprvu trošku žárlí, protože si získala Geraltovo srdce, ale brzy se přes to přenese a rovněž přijme Ciri za svou schovanku.

Kdo neposlouchal audioknihu Bouřková sezóna, ale slyšel audioknihu Poslední přání, mohl by být zpočátku trochu zaskočen odlišným zpracováním. Stejně jako v případě Bouřkové sezóny i tady se jedná o namluvení jedním jediným narátorem, kterým je divadelní a televizní herec Martin Finger. Načtení jen jedním narátorem je na poslech velmi příjemné, obzvlášť pokud posluchač má audioknihu puštěnou jen jako kulisu. Martin Finger se svého úkolu zhostil se ctí. Jeho hlas je na poslech velmi příjemný a jeho schopnost hlas a intonaci měnit podle postavy, která právě mluví, dělá poslech přehledným. I když zrovna nedáváte pozor, víte, že se právě rozčiluje Yennefer nebo raduje Ciri. Nahrávka trvá 11 hodin a 48 minut, během kterých se rozhodně nebudete nudit. Rozdělena je pak do šedesáti kapitol, které ovšem neodpovídají původním knižním kapitolám.

Krev elfů naplňuje obvyklý osud prvních dílů série. Uvede posluchače do děje, nechá je, aby si oblíbili postavy, a nastíní jim, o čem celá ta série asi tak bude, aniž by postavám a i posluchačům moc ubližovala. Zároveň je dostatečně akční, aby se posluchači nenudili a nechtěli napříště sáhnout po něčem jiném.

Podoba audioknihy může Sapkowského dílo zprostředkovat a přiblížit širšímu publiku. Své fanoušky si jistě najde jak mezi skalními příznivci Zaklínače, tak mezi těmi, kterým se dostává do rukou a uší poprvé. Nakonec nezbývá než se těšit na vydání dalšího dílu.

audiotekaCZ logoVydal: Tympanum, 2015

Ke koupi na Audioteka.cz