Nancy Holder: Někteří ztratili vše (Kráska a zvíře 2)

Literární recenze / 23.11.2015 /

Bylo by to fajn, kdyby policistka Catherine Chandlerová a její přítel Vincent Keller mohli vést obyčejný život. Místo toho až příliš často bojují, aby přežili a zachránili životy nevinných lidí. New York zkrátka není bezpečné místo pro Krásku a zvíře

Holder_Kraska2_Nekteri-ztratiliNew York se potýká s blížící se sněhovou kalamitou a sérií šesti brutálních vražd, pachatele se však nedaří dopadnout. To přidělává vrásky kapitánce Tess Vargasové z 125. policejního okrsku. Catherine a Vincentovi se ozve těžce nemocný Maurice Riley, jehož nevlastní dcera zemřela při službě vlasti. Podstatné je, že sloužila ve stejné jednotce s Vincentem a asi byla také změněna na netvora. Mauricovi se dostal do ruky tajemný dopis od osoby, která by mohla celou situaci po letech pomoct osvětlit. Vystrkuje Murfield opět drápky, nebo je za tím někdo úplně jiný?

Hlavními hrdiny příběhu volně vycházejícího ze stejnojmenného amerického seriálu jsou opět geneticky pozměněný bývalý voják a lékař Vincent Keller, policistka Catherine Chandlerová, její nejlepší kamarádka a bývalá parťačka Tess Vargasová a skoro geniální Džejtý Forbes. Bohužel osudy postav nezačínají tam, kde skončila první kniha Pomsta. Nancy Holder čtenáře přivádí do blíže neupřesněné budoucnosti, kde Tess už nepracuje s Catherine, ale stala se její nadřízenou. Několik důležitých postav už nežije a změnilo se i mnoho dalšího.

Druhý díl série Kráska a zvíře kolísá mezi detektivkou, špionážním thrillerem a i pár kapek z hororu by se tam našlo. Dějovými zvraty se to přímo hemží a hlavní hrdinové netuší, komu věřit a koho se právem obávat. Nancy Holder bohužel tentokrát nenakombinovala všechny tyto prvky do čtivé směsi. Kriminální zápletka je ta lepší část, ale všechny ty konspirace s netvory, FBI a tajemnými korporacemi působí jako nejhorší noční můra největšího paranoika. Jako kdyby musel vzniknout další příběh ze světa Krásky a zvířete za každou cenu, ale chyběl tomu pořádný nápad, a tak bylo nakonec rozhodnuto dát tam víc všeho: strachu, zlounů k pokosení, mrtvol, krve a intrik. Jenže to není záruka zábavného čtení.

Román Někteří ztratili vše se zkrátka nevyrovná prvnímu dílu Pomsta a rozhodně mu neprospívá, že na něj dějově plynule nenavazuje. Čtenář je nucen si přivyknout na nové postavy, ale stále mu chybí osudy těch původních. Snad připravovaný třetí díl bude o něco lepší a vyrovná se tomu prvnímu.

Vydal: Baronet, 2015