Thomas C. Brezina: Kočičí gen – Restart

Literární recenze / 13.8.2015 /

Před patnáctiletou Katie Collinsovou z malého ostrova St. Jeremy, ležícím nedaleko od Británie, se otevřela neočekávaná budoucnost. Přemohla padoucha, který se jí pokoušel ublížit, a vysvitla jí naděje, že se setká se svými ‒ mnoho let údajně mrtvými ‒ rodiči. Ve společnosti slečny Maineové opouští ostrov, přátele a zbytek rodiny. Katie totiž ukrývá nebezpečné tajemství. Kočičí gen.

Brezina_Kocici-gen_RestartSpolečnost, pro kterou Eleanore Maineová pracuje, dopraví Katie do Ameriky a vytvoří pro ni soukromou verzi programu ochrany svědků. Katie pod jménem Leonie Greenová skončí v péči důchodkyně Murrayové, u které bydlí i stydlivý a nadaný student Karim. New York nabízí Katie úžasná dobrodružství, ale nemůže se dočkat, až se setká s rodiči. Katie brzy začne mít pocit, že jde sice všem o její bezpečí, ale že s ní nehrají úplně čistou hru. Naštěstí má jako správná kočka intuici, skvělé reflexy a drápky.

Kočičí gen: Restart je pokračováním románu pro mládež Kočičí gen, a zároveň se jedná o druhé vydání knihy Kočičí holka: Nový začátek. Hlavní hrdinkou je opět Katie Collinsová, která se stala obětí pokusů v oblasti genové manipulace. Restart se skládá ze tří příběhových linií. Ta hlavní patří kočičí Katie a jejímu dobrodružství v New Yorku. Druhá, poměrně zbytečná, sleduje její nejlepší přátele, gotičku Lauru a Minga. Třetí pohled do příběhu vnáší Frank Gordon, jenž má pro svého zákazníka najít a sledovat Katie, ale s kočkami není nikdy nic snadné.

Román německého spisovatele Thomase C. Breziny cílí na velice mladou generaci čtenářek, ale zřejmě i jim se příběh bude zdát velmi jednoduchý a naivní. V prvním díle Katie působila sympaticky a přirozeně, ale v Restartu připomíná příliš důvěřivé telátko. Její jednání se v mnoha případech dá označit za hloupé, nesmyslné a totálně nereálné. A tím nemyslím její nadpřirozené kočičí schopnosti, protože ty jsou jednou z nejlépe propracovaných součástí knihy. Velký potenciál měl Frank Gordon, ale autor si zřejmě netroufal rozehrát s dětskými čtenáři napínavou, až thrillerovou jízdu a kromě pár drobných jisker nechal všechny nápady vyšumět do ztracena.

Kočičí gen: Restart je typickým příkladem druhého dílu, jehož vznik se svezl na kladném přijetí jedničky, ale osvědčený autor naprosto zklamal. Příjemné nápady, kterými hýřil první příběh o Katie, tento díl bohužel postrádá.

Vydal: Fragment; 2015