Meg Cabotová: Láska v Podsvětí (Podsvětí 2)

Sedmnáctiletá Pierce Olivierová před dvěma lety nakrátko zemřela, ale lékařům se ji povedlo přivést zpátky k životu. Znovu se ocitla v podsvětní říši Ostrova kostí, ale tentokrát nezemřela. Zatím.

Cabot_laska-podsvetiJohn Hayden, pán Ostrova kostí, kde duše zemřelých čekají na loď, která je vezme na jejich poslední plavbu, Pierce unesl, aby zmařil vražedné útoky pomstychtivých Fúrií. Pierce je možná v jeho říši v bezpečí, ale co její rodina a přátelé, kteří si myslí, že možná byla zavražděna? Kdo ochrání před pomstou je?

John Hayden žil jako člověk před pár staletími, což byla jiná doba zejména v otázce ženské emancipace. Pierce chápe, že se ji snaží chránit, ale vůbec není nadšená z toho, jak si to John představuje. Každý chlap má v sobě kousek jeskynního muže, dokonce i ten, co poroučí v Podsvětí. Pierce nepatří mezi puťky a hloupé husičky, aby se jednoduše vzdala, ale také to není ostřílená hrdinka urban fantasy. Takže sice vytasí slzy a výčitky, ale hlavně v zájmu ostatních, a když na to přijde, tak i nějaké to násilí zvládne praktikovat. V sedmnácti zkrátka nemá příliš zkušeností.

John a Pierce se v druhém díle série Podsvětí pokoušejí zachránit jejího bratrance Alexe, kterému hrozí nebezpečí. Možná za to mohou Fúrie, z nichž jedna je shodou okolností Piercina a Alexova pokrytecká, pobožná babička, nebo možná starý ostrovní zvyk přeměněný na Festival rakví. Kvůli všemu tomu honění za Alexem a vyhýbání se Fúriím na sebe John a Pierce nemají příliš mnoho času. Jejich vztah se sice posunul do dalšího levelu, ale nepůsobí ani v nejmenším romanticky a zamilovaně. Obě postavy jsou zajímavé, ale jejich vzájemná chemie se začíná blížit bodu mrazu. Na světlo začíná vyplouvat Johnova minulost a možná někde v ní leží klíč k jeho podsvětnímu údělu.

Do Lásky v Podsvětí přibylo i několik nových postav, které se snaží vnést do komplikované situace hlavního páru humor, ale příliš se jim nedaří. Není se čemu divit, když máte v patách Fúrie a nevíte komu věřit, tak vám do smíchu zrovna není.

Celý příběh vypráví sedmnáctiletá Pierce ze svého pohledu, tentokrát bez retrospektivních odboček, všechen děj se tak odehrává v přítomnosti. Popisy Pierciných duševních pochodů drží Meg Cabotová v rozumné míře a čtenáře jimi nezahlcuje na úkor dynamiky příběhu.

Láska v podsvětí trpí syndromem prostředních dílů a nedosahuje úrovně předchozího románu Mezi láskou a smrtí. I tentokrát platí, že počin Meg Cabotové, inspirovaný řeckou bají o Persefoně, je součástí delšího, zatím neukončeného celku, a není nejvhodnější jej číst samostatně. Například i v žánrově téměř podobném Stmívání se komplikovaný vztah hlavních hrdinů a jejich přátel táhne všemi díly, ale jednotlivé knihy mají relativně uzavřené zápletky. To není bohužel případ Podsvětí.

Zatím to vypadá, že tato série svou úrovní nedožene autorčiny proslulé Princezniny deníky. V druhém díle ale už Meg Cabotová partii naplno rozehrála, a proto nezbývá než napnutě čekat, jak to celé dopadne. Snad to čekání na další část příběhu nebude příliš dlouhé.

Vydal: Knižní klub, 2015