Jaime Reed: Polibek z temnot (Kronika kambionů 3)

Literární recenze / 15.5.2015 /

Středoškolačka Samara už si pomalu zvykla, že se o své tělo dělí s nadpřirozenou spolubydlící Lilith. Jako správná kambionka se snaží nepoutat pozornost, ale příliš jí to nejde. Trpí nevysvětlitelnými výpadky paměti a má pocit klidu před bouří, protože démon Tobias, který ji pronásledoval, záhadně zmizel. Co chystá? Mohl by ublížit jejím milovaným? A jakým směrem se vůbec její vztah s Calebem vyvine?

Reed_Kambioni_Polibek-temnotJedno zdánlivě normální odpoledne si Samara Marshallová nepamatuje. Netuší, jak odešla ze školy a ocitla se o pár hodin později doma. Bohužel stejnou ztrátou paměti trpí i její kluk Caleb Baker, taktéž kambion. Navíc někdo někde naboural jeho džíp. Samara sice neví, co v zapomenutém čase prováděla, ale ví naprosto přesně, koho má podezírat. Lilith. Entitu, kterou řízením osudu podědila po své kamarádce Nadine. Bytost, po níž touží démon – inkubus – Tobias. Ten se nezastaví se před ničím, aby svou milovanou získal. Caleb se Samarou se snaží přijít Tobiasovu zmizení na kloub, ale zároveň se musí vypořádat s dohledem Krvavého Kubánce, jehož na ně nasadila místní vládnoucí kambionská rodina. Caleb a jeho bratři totiž vzbuzují v jistých kruzích nedůvěru, která vygradovala po činech a smrti jejich otce.

Děj Polibku temnot začíná jen pár hodin poté, co skončily události v předchozím Smrtícím poutu. Pilné čtenářky mají díky posledním stránkám druhého dílu přeci jen před hlavní hrdinkou menší náskok, ale i na ně čeká mnoho tajemství. Autorka se poctivě a důvěryhodně snaží oživit vztah mezi ústřední dvojicí, který dostal zabrat vinou Tobiasových intrik a pobytem Caleba v nemocnici během událostí ve Smrtícím poutu. Hlavní pár sice lítá permanentně v potížích, ale občas si najde i čas na vzájemné sbližování. Jen jim to kromě starostlivé i nečekaně zamilované matky hlavní hrdinky komplikují jejich vnitřní spolubydlící, protože čím důvěrnější jejich vztah bude, tím úžeji budou spojeni. A pokud si kambion najde svého životního partnera, tak rozvod nepřichází v úvahu. Před Samarou tudíž stojí nezvratitelné životní rozhodnutí, s jehož důsledky by si neporadili ani mnohem starší a zkušenější jedinci.

Jaime Reed kromě postav známých z předchozích dílů trilogie zapojuje nově do děje část Nadina příbuzenstva z Polska a zároveň lehce rozvádí složité vztahy a politické zájmy mezi jednotlivými kambionskými rodinami. Jako potomci inkubů a sukub svého vnitřního spolubydlícího dědí v mužské nebo ženské linii. Ve výjimečných situacích se mohou zvrhnout v někoho takového jako Tobias a stát se mocným, skoro nesmrtelným démonem, ale všechno má svoji cenu.

Kronika kambionů patří mezi příjemné, oddychové a kvalitativně vyrovnané čtení. Nechybí četná dilemata, napětí, trocha akce, humoru a jedna velká láska. Tentokrát čeká Samaru a Caleba boj proti rychle ubíhajícímu času a zároveň s vlastní, nespolupracující pamětí. Autorce se daří udržovat svižné tempo a okořenila příběh mírně detektivní zápletkou. Série bohužel nezanechá ve čtenáři hlubší dojem a hřejivý pocit z oddychového příběhu brzy vyprchá a upadne v zapomnění.

Polibek z temnot je závěrečným dílem trilogie Kronika kambionů. Jaime Reed v ní důstojně uzavřela příběh středoškolačky pocházející ze smíšených ras, která se na brigádě v knihkupectví zakoukala do svého kolegy, z něhož se vyklubal kambion se slabostí pro sexuální energii a cukroví.

Vydal: Fragment, 2015