P. C. a Kristin Castová: Kalonův pád (Škola noci)

Čtvrtá novela ze světa knižní série Škola noci obeznámí čtenáře s příběhem Kalony, od jeho stvoření až po jeho pád.

Cast_Kalonuv-padNa počátku existovala jen božská energie vesmíru, která nejprve stvořila říše, sluneční soustavy a později božstva s nadpřirozenými bytostmi. Země, sama nadaná magií tvoření, se zalíbila mnohým božstvům, ale pouze Nyx jí zůstala věrná. Bohyně se však cítila osamělá. Proto jí Matka Země za pomoci Slunce a Měsíce stvořila nesmrtelné druhy, Ereba a Kalonu. Oba však nejprve musí dokázat, že jsou bohyně Nyx hodni, a podstoupit tři úkoly, aby mohli stanout navěky po jejím boku na onom světě.

Kalonu, jenž má být Nyxiným milencem a bojovníkem, však od jeho stvoření sžírá žárlivost a hněv na svého bratra, s kterými se musí vypořádat. Temnota, protipól tvořivé síly, číhá ve stínech a čeká na jakoukoli příležitost, jak získat vrch. Hněv je jednou z nich.

Spisovatelská dvojice P. C. a Kristin Castové svou další novelou Kalonův pád doplňují informace ze světa Školy noci. Čtenář se dozví, jak vznikl svět, lidé a upíři, jak Nyx a upíři přišli k magickému nadání vládnout pěti živlům, a také to, co zapříčinilo Kalonovo vyhnání z onoho světa. Autorky kromě bytostí známých z předchozích knih vykreslily i nové, které pravděpodobně na svou roli čekají v dalších pokračováních.

Novela Kalonův pád na mě působila velmi pohádkově a povahy nesmrtelných naivně a malicherně. U božstev nadaných silou tvořit bych čekala více rozhodnosti a sebejistoty, místo toho se chovali jak náctiletí. Autorky doplňující novelou pozměnily můj náhled na Kalonu jako zápornou postavu, která dosud škodila záměrně. Totéž se týká vnímání času, po který měl Kalona provádět nepravosti, než byl vyhnán.

Útlá kniha se 152 stranami je doplněna ilustracemi Aury Dalian a nepřináší do současného dění kolem Zoey Redbirdové žádné novinky. Kalona je však zajímavou postavou, a kdo má chuť získat kladnější náhled na jeho skutky, přečtením příběhu ho určitě získá.

Vydal: Knižní klub, 2015