Jamie McGuire: Prozřetelnost

Vysokoškolačce Nině Greyové se po tragické smrti milovaného otce obrátí život vzhůru nohama. Začínají se kolem ní dít divné věci a objevovat podezřelí lidé, kteří očividně mají nevyřešené záležitosti s jejím otcem.

McGuire_ProzretelnostK tomu v nejnečekanější chvíli vstoupí do jejího života okouzlující a záhadný Jared Ryel. Nina se do něj téměř okamžitě zamiluje a zdá se, že ani jemu není lhostejná, přesto mu něco brání být s ní. Jared totiž skrývá nejedno tajemství.

Nina je docela sympatická hlavní hrdinka, ale poměrně často se chová naivně, nelogicky, sobecky a občas působí natvrdle nebo hystericky. Jared na první pohled vypadá jako okouzlující, pohledný záhadný muž, jenž se objeví vždy v pravou chvíli. Ve skutečnosti je ale dost rozpolcený, má výbušnou povahu a jeho nálady se mění jako aprílové počasí. O moc lépe na tom není ani Ryan, Ninin další obdivovatel. Většinu času z nich působí nejnormálněji, ale také má slabé chvilky, kdy se chová naprosto nesmyslně. Vedlejší postavy se v románu vyskytují spíš do počtu a chybí jim výraznější charakteristika, s výjimkou Jaredovy mladší sestry Claire, která nešetří sarkastickými poznámkami ani ranami. V příběhu nemá větší roli, ale lze doufat, že to Jamie McGuire v následujících dílech napraví. Romantickou zápletku autorka dochutila trochou nadpřirozena, tajemství a nebezpečí, poskládala ji však ze samých klišé. Nechybí náhodná setkání, zbytečné zamlčování, podivné nehody, spousta nedorozumění, zakázaná láska ani milostný trojúhelník.

Na Prozřetelnosti je patrné, že se jedná o prvotinu. Jamie McGuire vsadila na jednoduchý a čtivý styl, ale nevyvarovala se zbytečných popisů a nelogičností, které dokazují její nezkušenost. Příběh posouvá dopředu pomocí klišé a podivných myšlenkových zvratů, takže působí docela nepromyšleně. I dialogům místy chybí plynulost a věrohodnost. Milostný trojúhelník mezi Ninou, Jaredem a Ryanem funguje dost samoúčelně a je poznamenán nesmyslným chováním všech aktérů.

Příběh plyne pozvolna a vše v něm se točí kolem zakázaného vztahu Niny a Jareda. Tajemství, která je obklopují, zůstávají na vedlejší koleji. Na výraznější akci si čtenáři musejí počkat až do samotného závěru. Románu by prospělo výraznější zkrácení, jež by odstranilo nelogické zvraty a klišé, aby Prozřetelnost svižněji ubíhala a byla věrohodnější.

Prozřetelnost nabízí velkou porci romantiky s trochou nadpřirozena a nebezpečí, překážky ve vztahu a dokonalého hlavního hrdinu. Všechny milovnice paranormálních romancí by tudíž měly být spokojeny. Druhý díl s názvem Proroctví vyjde v březnu 2015.

Vydalo: YOLI; 2014