Sherrilyn Kenyonová: Objetí noci

Literární recenze / 14.2.2015 /

Již potřetí se ocitáme ve světě nočních lovců, nesmrtelných válečníků stvořených bohyní Artemis, kteří noc co noc vyrážejí do ulic, aby chránili lidstvo před vražednými daimóny, kteří se živí lidskými dušemi.

Kenyon_Objeti-noci

Pro Sunshine bylo vždy na prvním místě její umění a po nepovedeném manželství nemá zájem o muže, který bude potlačovat její umělecké ambice. Smířila se tedy s tím, že zůstane sama. I proto, že ji už dlouho žádný muž doopravdy nepřitahoval. Pak však v ulicích New Orleansu potká Drápa a ví, že není jako ostatní.

Dráp býval kdysi keltským válečníkem, který v klanových válkách ztratil všechny své blízké. Po smrti své milované sestry se zatvrdil – už nikdy nehodlá dát najevo žádnou bolest ani emoce. Pak však potká Sunshine a jeho pečlivě vybudované zdi sebekontroly se začínají bortit. Energická a výstřední umělkyně si pomalu nachází cestu do jeho srdce. Dráp však váhá, zda se vzájemné přitažlivosti poddat – takovou touhu v něm vyvolala naposledy jeho milovaná dávná manželka.

Zápletka je jednoduchá a nevystupuje z průměru žánru. Příběhů o tom, že láska hory přenáší a přetrvá i staletí, bylo napsáno už mnoho. Dráp i Sunshine jsou postavy poměrně ploché a neupoutají pozornost čtenáře natolik, aby toužil zjistit o nich víc. Jediné, co tak Drápa odlišuje od řady jiných hrdinů paranormálních romancí, je v českém vydání zbytečně a rušivě přeložené jméno. Zvláště když jména ostatních hrdinů zůstala nepřeložená.

Lépe než samotný příběh nebo hrdinové udrží pozornost čtenářů jednoduchý styl psaní, díky kterému se stránky otáčejí téměř samy, a svět plný bohů, upírů, dlaků a démonů. Ten se na první pohled jeví jako chaotický, bez jasně daného řádu a logiky. S každou odhalenou skutečností o tomto světě je sice stále patrnější, že jeho pravidla autorka pevně stanovila, ale odhaluje je svým čtenářům jen velice váhavě. S každým dílem série jsou ale pravidla jasnější a hranice zřetelnější.

Pozornost zaujmou také vedlejší postavy, o kterých se čtenář dozvídá stále víc. Odhalují se jejich charaktery a minulost. Z náznaků a vedlejších linek je stále patrnější, že svět Nočních dravců stojí na pokraji něčeho hodně velkého. Objetí noci tak působí jen jako předehra k věcem budoucím, a čtenářům tak nezbývá než čekat, co si pro ně autorka připravila příště.

Vydal Ikar, 2014