Kay Hooper: Slepá důvěra (Bishop: Special Criminal Unit 1)

Emma Rayburnová celý život bydlí v zapadlém městečku Baron Hollow. Po zdánlivě obyčejné nehodě při jízdě na koni se jí začínají zdát nevysvětlitelné noční můry o násilné smrti mladých žen. V okolí se nikdo nepohřešuje a hory zatím žádná těla nevydaly. Po patnácti letech se domů vrací její starší sestra Jessie, aby se pokusila odhalit příčinu traumatického bloku ve své minulosti. Události v Baron Hollow najednou nabírají nečekaný spád.

Hooper_Slepa-duveraEmma sice pochybuje o svém duševním zdraví, ale kdyby si pořádně promluvila se svou sestrou, tak by zjistila, že vůbec není divná. Jessie totiž kolísavě ovládá telepatii a je silné médium. Pracuje pro Johna Garretta a jeho ženu, kteří vedou speciální agenturu zvanou Útočiště a zaměstnávají osoby s mimořádnými psychickými schopnostmi. Útočiště zaštiťuje i speciální agent FBI, Noah Bishop, velitel jednotky pro vyšetřování zločinů zvláštní povahy. Kam federálové nadaní paranormálními schopnostmi nemůžou, tak tam nastrčí agenty z Útočiště. Brzy není Jessie jediným členem Útočiště, který se v Baron Hollow vyskytuje, protože její hlášení přimělo Maggie Garrettovou vyslat do městečka i bývalého pracovníka námořní vyšetřovací služby Nathana Navarra, jenž kromě předvídavosti disponuje i talentem pro hledání mrtvol. Nathana v horském městečku čeká nejedno překvapení. Žádný z vyšetřovatelů zatím netuší, že jejich protivník je o mnoho kroků před nimi a rozhodně nemá v plánu se nechat chytit.

Slepá důvěra je kriminální thriller, v němž některé postavy mají psionické schopnosti. Trochu jako kdyby se zkřížily starší romány se silnější detektivní linkou od Nory Roberts s Psyi Nalini Singh, popřípadě X-meny. Hlavní hrdinové disponují schopnostmi jako telepatie, jasnovidectví nebo empatie, ale i dalšími. Rozhodně to neznamená, že jsou super rychlí při hledání pachatele trestných činů. Jessie Rayburnová je naopak zářný příklad, jak to dělat špatně. V románu se proplétá několik dějových linek, které se týkají Emmy, Jessie, Nathana a pachatele. Činy z mládí těžce souvisí s přítomností. Asi většina čtenářů se bude snažit fandit kladným postavám a nikoliv vrahovi, ale styl Kay Hooper moc nedovoluje si někoho oblíbit, protože v příběhu jich vystupuje poměrně dost a vykresleny jsou spíš povrchově.

Kriminální zápletka s hledáním vraha je slušný detektivní průměr, ale totožnost pachatele je druhé obehrané klišé hned po zahradníkovi, i když…. Objevuje se několik momentů, kdy čtenář tápe, proč postava nepoužila své paranormální schopnosti (nebo je použít nemohla tímto způsobem), přitom o pár kapitol dál už to najednou jde. Poněkud šíleně působí rozuzlení traumatické minulosti Jessie Rayburnové, jako kdyby autorka na poslední chvíli vařila z vody. Nechybí napětí ani děsivá atmosféra a příběh slušně odsýpá, ale zároveň temný děj nic neodlehčuje.

Slepá důvěra je první díl ze série Bishop: Special Criminal Unit (speciální kriminální jednotka), ale federální agent Noah Bishop a jeho lidé se objevují i v dalších autorčiných sériích s paranormálními talenty jako Zlodějka stínů, Strach, Krvavá trilogie a Bishop Files. Některé z nich se už dočkaly překladu do češtiny.

Pokud nemáte dost malých městeček, kde mají lidé velice ošklivá tajemství, tak určitě můžete Slepou důvěru zkusit. Rozhodně by mohla zaujmout i čtenáře nejistě našlapující okolo žánru fantasy, kteří nemají dost odvahy na zombie, upíry, vlkodlaky a fae. A samozřejmě by se dala označit za vhodnou pro muže i ženy bez rozdílu. Tak už víte, kdo je pachatel?

Vydal: Alpress, 2015