Amy Plumová: Políbená měsícem (Revenanti 2)

Po zničení vůdce odvěkých nepřátel revenantů zavládl v ulicích Paříže klid. Možná je to však jen klid před bouří ženoucí se v podobě neověřených zpráv o novém vůdci z Ameriky. Proslýchá se, že spojil dosud špatně organizované numa po celém světě.

Plum_Polibena-mesicePaříští revenanti pod vedením Jeana-Babtisty v předchozí knize Okouzlená nocí úspěšně porazili tamní numa. Jejich vůdce Lucien byl za přispění smrtelnice Kate Mercierové zabit a jejich organizace se tak ocitla v troskách. Nikomu nyní nehrozí žádné nebezpečí z rukou numa a Kate s Vincentem tak mají čas na řešení problémů mezi sebou, souvisejícími s touhou revenantů při záchraně životů ten svůj ztratit. Kate stále trápí smrt rodičů a vidět Vincenta dokola umírat by pro ni bylo zničující. Je ale možné zachraňovat lidi, aniž by Vincent ohrozil sám sebe?

Dvojčata Charlotte s Charlesem se stěhují a na jejich místo přichází dva starodávní aristokraté, kteří mají historické znalosti o dění mezi revenanty a numa. Za jejich přispění se chtějí všichni připravit na případný odvetný útok nepřátel, v jejichž čele má podle zvěstí stanout nový silný vůdce z Ameriky. Snad jim informace z archivů a staré legendy o příchodu Mistra, který má všechny zachránit, pomohou.

Amy Plumová v druhém pokračování Revenantů zavede čtenáře opět do prostředí Paříže, ale tentokrát se nedrží pouze ve francouzské metropoli. Klade důraz na vztahové problémy mezi Vincentem a Kate, i ostatními revenanty. Kate proniká do tajů bojových umění, aby se sama dokázala v případě nouze ubránit, a začíná pátrat na vlastní pěst, jak pomoci Vincentovi i sama sobě. Prostor dostává i Kateina sestra Georgia a babička s dědou, přibudou také nové postavy. Čtenář se více dozví o zákulisí revenantů, o starých legendách a jejich spojencích. Kniha je psána z pohledu Kate v první osobě a na rozdíl od předchozího dílu má otevřený konec.

Revenant, živý mrtvý, je bytost, která je součástí pověstí mnoha kultur. V této trilogii ho autorka popisuje jako člověka, který položil život při záchraně jiných lidí. Energii získává ze zachráněných osob, a pokud znovu zemřou, po třech dnech znovu ožívají. Numa jsou jejich protipólem, jejich existence je zapříčiněna spácháním velkého zla, při němž lidé o život přicházejí.

Druhý příběh o Vincentovi a Kate Políbená měsícem jsem přečetla stejně rychle jako ten první. Opět nechybí akční scény, kterých je ale méně. Celkově na mě kniha znovu zapůsobila svojí poetikou s přimíchanými legendami. Trochu mě však zklamal závěr příběhu, přišel mi zmatečný, a tak pevně doufám, že závěrečný díl na sebe nenechá dlouho čekat.

Vydal: Albatrosmedia – Motto, 2014