Laurell K. Hamiltonová: Temná krev (Anita Blake 16)

V nadpřirozených kruzích proslulá oživovatelka Anita Blakeová se vrací mezi své věrné čtenáře v novém dobrodružství. Tentokrát nehoní sériového upířího vraha, lidožravou zombii ani krvežíznivého vlkodlaka. Čeká ji mnohem náročnější úkol. Zatěžkávací zkouškou projde její přátelství s vlkodlakem Jasonem.

Hamilton_Anita-Temna-krevKromě občasného společného muchlání prostěradel pojí Anitu a Jasona pevné přátelství. Blonďatý striptér patří mezi menšinu osob, které mohou Anitě říct i hnusnou pravdu, a přežít. Tentokrát ovšem morální podporu potřebuje mladý vlkodlak. Nejenže se rozešel se svou poslední láskou, mořskou pannou Perdy, ale navíc zjistil, že jeho otec zápasí s rakovinou. Matka od něho očekává, že se objeví v rodném městě s přítelkyní po boku, aby potěšil svého hrubého a těžce nemocného rodiče, který svého jediného syna považuje za buznu.

V případě Anity Blakeové a Hercule Poirota slovo dovolená neexistuje. Jason a Anita míří do Asheville v Severní Karolíně a netuší, že městečko čeká mnoho rušných chvil. Dokonce to vypadá, že Jasonova rodinka bude nejmenší z jejich problémů.

Po Micahově sólovce s Anitou přichází na řadu příběh pro dalšího z důležitých mužů v jejím životě. Tenhle vlkodlak sice není láskou jejího života, ale Anita má víc ohřívátek do postele než skvělých kamarádů. Jason sice splňuje oboje, ale vede svůj vlastní život. Vtipálek, vysokoškolák, upírská sváča, vlkodlak, striptér a zatraceně inteligentní chlap.

Temná krev se zpočátku tváří jako maloměstské drama okořeněné hromadou sexu a jednou mega svatbou, ale nakonec na nadpřirozeno a bouchačky taky dojde. Laurell K. Hamiltonová napsala dějově nevyvážený příběh, protože to ke konci vypadá, jako kdyby se nenadále rozhodla změnit ladění celého románu a násilně tam nacpala akční pasáže. Hlavní zápletka s Jasonem a Keithem  může působit jako přitažená za vlasy, ale autorce se ji podařilo podat docela věrohodně. Horší to je s linkou, jež se odehrává pod ní. Nejdříve ji provázejí strašné tajnosti a pak se odbude na pár stránkách. Přitom skrývá takový nevyužitý potenciál a k tomu přeslazený happyend.

Temná krev je jeden ze slabších příběhů ze série o oživovatelce Anitě Blakeové. Její literární matka má i po letech psaní úžasné nápady, ale jejich zpracování značně pokulhává. Jako kdyby Laurell K. Hamiltonová nedokázala vytvořit vyvážený mix mezi detektivkou, fantasy a erotikou. Jason je však jeden z nejsympatičtějších postav celé série, na rozdíl od jiného vlkodlaka. Věrným fanynkám by proto nové informace o jeho minulosti, rodině, jeho radostech i trápeních rozhodně neměly uniknout.

Hlášky

Vydala: Epocha, 2014