Christoph Marzi: Královna stínů (Poslední čarodějka 3)

Třetí a zároveň poslední díl knižní trilogie Poslední čarodějka čtenáře zavede do Města stínů, na snové místo, které je neustále v pohybu a v němž se prolínají místa a domy z mnoha koutů světa.

Marzi_Kralovna-stinuTemné stíny zaplavují jedno město za druhým a dorazily i do Lisabonu, kde se Catalina opět shledala s Jordim. Vlivem okolností však shledání nebylo šťastné a Catalina ve slabé chvilce přijala pero s papírem z rukou podivné ženy. Zničila Malfurii jedním tahem a Královně stínů zmizela z cesty poslední překážka. Armada složená z létajících galeon obsazuje stíny celé město, La Sombríi už stačí pouze získat na svou stranu Catalinu, aby získala to, oč takovou dobu usiluje.

Catalina Soleado s Jordim jsou opět na útěku a znovu každý zvlášť. Catalinu zavede stín Marqueze do Města stínů, kde snad nalezne odpovědi, jak by vše mohla napravit. Jordi na palubě Sokola ve společnosti Koperníka a létajících pirátů prchá z města a přemýšlí, jak Catalině pomoci. Zda získají stíny vládu nad vším živým, nebo se podaří Catalině a Jordimu vše zvrátit, záleží na příliš mnoha okolnostech.

Christoph Marzi v Královně stínů rozplétá záhadu se stíny od počátku jejího vzniku, a jak se sluší na závěrečný díl, objasní chování a rozhodnutí většiny postav. Hlavní hrdinové opět převážnou část knihy prchají, ale oproti předchozím dílům, Zpívající město a Mlžné kameny, je v tomto více akce. Catalina i Jordi musí učinit pár důležitých rozhodnutí, už nejde jen o ně dva, ale o celý svět.

Kapitoly sledují hlavně dějové linky hlavních postav Cataliny a Jordiho, ale čtenář pozná i příběh Kassandry Karfax. Znovu také zavítá do domu Napichovacích jehel, starého mlýna v Barceloně a dalších míst, jež poznal v předchozích dvou knihách.

Třetí díl mě zaujal asi nejvíc, dává celé sérii smysl, ale bohužel ani v něm autor nevysvětlil, proč se jeho smyšlený svět od toho našeho tak liší. Pokud bych měla hodnotit trilogii jako celek, musím obdivovat Marziho fantasii a originalitu.

Těm, komu se zamlouvaly obě předchozí knihy, můžu Královnu stínů jedině doporučit, bude vás určitě bavit.

Vydal: Fragment, 214