Laurell K. Hamiltonová: Úder půlnoci (Merry Gentry 4)

Faeskou princeznu Meredith NicEssusovou dělí od trůnu jenom pár krůčků. Královna Vzduchu a Temnoty rozhodla, že korunu získá přímý následník, který bude mít dítě jako první. Protože je ale Merry napůl smrtelnice, někteří členové dvora si ji za vladařku nepřejí, což dávají najevo častými pokusy o její vraždu.

Hamilton_Uder_pulnociPo ukončení tiskové konference v sithenu se v Temných kopcích nachází dvě mrtvá těla – jedno patří fae a druhé lidskému reportérovi. Princezna Meredith pracuje jako detektiv a hodlá zjistit, kdo zločin spáchal. Na pomoc si přizve kriminální vyšetřovací tým a doufá, že lidská technologie uspěje tam, kde magie selhala. Sithen začíná reagovat na princeznina přání, což je prospěšné i nebezpečné zároveň. Princ Cel si stále odpykává trest za pokus o Mereditinu vraždu, přesto zvládá spřádat děsivé plány.

Dívala jsem se na ně a poprvé jsem si uvědomila, že pokud bych si měla vybrat mezi trůnem a ztrátou těchto dvou mužů, nebyla jsem si jistá, co bych zvolila. (s. 119)

Doyle, který byl víc než tisíc let královninou Temnotou a jejím úkladným vrahem, má strach. Konkrétně strach o někoho − Merry. Tento na první pohled chladnokrevný a drsný muž princeznu miluje. Kdysi měl místo v Merryině srdci pouze Galen, ale poté co poznala další strážce, pochopila, že není mužem pro ni. S novou mocí přichází také nová zodpovědnost a pokušení, a tak princezna čelí nečekaným a nezáviděníhodným situacím. Probouzí moc v mnoha fae a vzbuzuje na dvoře čím dál větší zájem. Podobá se svému otci čím dál víc. Princeznina si starostlivostí a obětavostí získává respekt mezi svým lidem.

Temný příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Meredith a bezprostředně navazuje na závěr třetího dílu Svádění luny. Atmosféra se mění rychlostí blesku od přátelského ovzduší k temnému, násilnému nebo soucitnému. Americká autorka poukazuje na rozdíly mezi Merry coby poloviční smrtelnicí a ostatními bytostmi, a to jak fyzické, tak magické. Bytosti popisuje pestře a uvěřitelně, a tak si čtenář snadno představí, jak vypadá skřítka, goblin nebo krutěnka. Totéž platí o fungování sithenu a magii místních obyvatel.

Laurell K. Hamiltonová se umí dostat do hloubky a postavy doslova ožívají před očima i s jejich tajemstvími, slabinami a tužbami. Některé informace z předchozích dílů opakuje, což čtenáři pomáhá v lepším přehledu o tom, kdo je čeho schopen. Hrdiny propracovala od gest a zvyků až po jejich poutavou minulost.

Čtvrtý díl série Meredith Gentryová s názvem Úder půlnoci spadá do žánru erotických paranormálních romancí s nádechem hororu a detektivky. Svižný román nabízí nespočet intrik, mocenských her, politikaření, akce a magie. Lidé v tomto fantastickém světě o existenci nadpřirozených bytostí vědí, a dokonce s nimi spolupracují nebo žijí. Pokud se vám líbily předchozí tři díly, čtvrtý vás rozhodně nezklame. Neustálý přísun dějových zvratů a napínavých scén udržuje čtenářovu pozornost až do konce, stejně jako černý humor a emotivní okamžiky.

Vydal: Epocha; 2014