Kelli A. Wilkins: Vikingova čarodějka

Zfanatizovaný dav vesničanů ovládaný náboženským vůdcem Brennanem se chystá upálit na hranici místní čarodějnici a léčitelku Odariu. Naštvaná a vzteklá dívka své sousedy prokleje a slibuje zkázu celé vesnice. Krátce po jejích slovech mezi vesničany vtrhne dav děsivých bojovníků. Odaria využije příležitosti a zdrhne, protože tohle opravdu neplánovala.

Wilkins_Vikingova-carodejkaVýprava, vedená vikingem Rothgarem, přistála na jednom z Orknejských ostrovů, aby se pokusila najít své ztracené druhy. Rothgar stojí sice v čele pátrání po svém nezvěstném bratranci Orvindovi, ale není vůdcem mužů, kteří ho doprovázení. Ti patří Karnikovi, jenž v jednom kuse zákeřně podrývá jeho autoritu, ale přímé konfrontace se bojí. Karnikovy muže rozhodně netěší, že nemůžou masakrovat a znásilňovat obyvatele rybářské vesnice. Řízením několika okolností skončí Odaria s Rothgarem. V nejistých časech se musejí naučit spoléhat jeden na druhého, jinak by taky nemuseli přežít.

Vikingova čarodějka od americké autorky Kelli A. Wilkins je historická romance říznutá magií. Jediné nadpřirozeno v celé knize přestavuje čarodějnice Odaria. Sice může působit jako devatenáctiletá verze vesnické babky bylinkářky, co umí připravit pár zajímavých lektvarů, ale ve skutečnosti má opravdový magický talent. Vize budoucnosti a psychometrie jí nejsou příliš užitečné, ale mladou čarodějnici není radno naštvat, protože pak se projeví skutečná síla jejího čarodějného nadání. A věci začnou lítat. Doslova.

Klasické romantické klišé doplňuje oblíbenou zápletku „dáma v nesnázích“. Hlavní hrdinka je nezkušená, krásná, štíhlá a zaoblená na správných místech. Vysoký a arogantní Rothgar disponuje mužskou arogancí, neposlušnými bojovníky, a dokonce se chová mnohem slušněji než průměrný severský nájezdník. Nechybí společná horizontální cvičení, která určitě potěší všechny čtenářky červené knihovny. K tomu všemu patří i proradný a slizký záporák Brennan s duší pokryteckého náboženského fanatika a násilnickými sklony.

Hrdinčiny vize nejsou v textu nijak graficky ohraničeny, a proto to při čtení trochu mate a kazí zážitek. Za zmínku stojí i Rothgarovo vyjadřování, protože občas mluví „normálně“, a jindy jazykem, co vypadá jako utajený kříženec mezi ruštinou a němčinou. Naštěstí to neruší, ale vzbuzuje neočekávané pobavení, které asi nebylo záměrem.

Vikingova čarodějka je nenáročná kniha pro ženskou část čtenářské populace. Muži čtenáři by se jí rozhodně měli zdaleka vyhnout, pokud ji tedy neplánují koupit pro ženu, jež má ráda romantické příběhy.

Vydal: Alpress, 2014