Jaime Reed: Smrtící pouto (Kronika kambionů 2)

Literární recenze / 19.11.2014 /

Sedmnáctiletá Samara Marshallová nastupuje po prázdninách opět do školy. Spolužačky ji nesnášejí a kluci na ni letí. Sexy kapitán basketbalového družstva ji v jednom kuse pronásleduje. Všechno kvůli její nové spolubydlící Lilith, která se usadila v jejím těle. Samara je totiž kambion – začátečník.

Reed_Smrtici-poutoSamara minulé léto záhadným způsobem absorbovala démonickou podstatu své kambionské kamarádky Nadine Petrowské, která byla zavražděna, když bránila Samaru a její matku. Do té doby to byla obyčejná holka smíšeného původu s komplikovanými rodinnými vztahy. Ze dne na den se musela smířit se skutečností, že ve svém těle má nelidskou složitou spolubydlící Lilith.

Kambioni obývají lidské tělo, ale jsou potomci démonů – inkubů a sukub. Podle toho taky vypadá jejich „jídelníček“. Samaru v novém životě provází její přítulník Caleb Baker, také kambion. Angie, matka Nadine, ji adoptovala do své rodiny, zatímco její vlastní máma se věnuje studiu kambionů. Kambioni svou existenci tají, a proto není divné, že se Samara občas dostává do pořádných potíží.

V druhém díle série Kronika kambionů se Samara učí být jedním z nich, přenést se přes možné komplikace každodenního života a zjistit, co je pro ni smrtelně nebezpečné. Všechno nejde jako po drátkách a její vztah s Cukroušem rozhodně není jednoduchý. Naštěstí Samara není hloupá panenka, ale schopná dívka, která se poctivě snaží, ale občas zkrátka neučiní nejlepší možné rozhodnutí. Miluje Caleba, s nímž se seznámila při brigádě v knihkupectví, ale od začátku školního roku ji neustále pronásleduje spolužák Malik, který ji bohužel nenechává chladnou. Ke všemu se Samara nemůže zbavit dojmu, že na něm není všechno v pořádku. Kolem se začne motat detektiv David Ruiz, kterého zajímá smrt Nadine i její vrah. Samara zatím netuší, že ji začíná dohánět Nadinina komplikovaná minulost.

Smrtící pouto je young adult fantasy a nemá uzavřený konec, ale přímo řve: pokračování příště. V hodně napínavé chvíli jako kdyby se autorka rozhodla své čtenáře podusit ve stylu seriálových scenáristů. V románu není nouze o dějové zvraty a postavy mají dost postranní motivy. Hrdinka prožívá jednu emocionální bouři za druhou, ale nevzdává to. Celý příběh svižně a čtivě odsýpá a občas se objeví i pěkná akce.

Jaime Reed vzala jedno z témat fantasy a přetvořila ho v něco nového, stravitelného pro dospívající čtenářky. Ve své žánrové kategorii patří Kronika kambionů k tomu lepšímu, co se dá na českém trhu najít.

Osudová přitažlivost

Vydal: Fragment, 2014