Thomas C. Brezina: Kočičí gen

Literární recenze / 7.10.2014 /

Někteří lidé se od zbytku liší. Ukrývají se mezi ostatními a snaží se svou jinakost potlačit.

Brezina_Kocici-genČerstvě patnáctiletá Katie Collinsová žije na malém ostrově St. Jeremy asi sto kilometrů od jižního pobřeží Anglie. Na první pohled na ní není nic zvláštního až na to, že občas mluví s fotografií svých zesnulých rodičů. Stará se o ní strýček – věčný hippie a tatér – Roy. V domácnosti s nimi žije i nemocná babička. Katie patří mezi školní outsidery společně se svými kamarády Mingem a Laurou. Její život nabere nečekané obrátky, když na sobě začne pozorovat změny. Najednou vidí ve tmě, ježí se jí vlasy a prská. Ke všemu její babičku policie obviní z vraždy.

Katie je relativně normální, když se vezme v potaz poněkud výstřednější rodina, z které pochází. Její rodiče – biochemici – zahynuli před lety při pádu letadla a od té doby Katie žije na ostrově. Většina už ví v patnácti, co je puberta, ale u Katie má nezvyklý průběh, protože se u ní začínají objevovat znaky typické pro chování koček a možná to má něco společného s výzkumem jejich rodičů.

Katie si v některých situacích počíná bezradně dětsky a příliš naivně, ale jindy působí jako jediný dospělý ve své rodině. Ke všemu se musí potýkat se strastmi vlastní puberty. Jisté city chová ke kamarádovi Mingovi z Malajsie, jenž ukrývá svá vlastní tajemství, která ovšem patří do úplně jiného ranku než ta Katiina. Nechybí menší detektivní pátrání, velké přátelství i tajemný a všeho schopný nepřítel.

Kočičímu genu chybí milostný trojúhelník a cílovou skupinou čtenářů by mohly být dívky přibližně na druhém stupni základní školy. Na starší čtenáře může působit příběh úsměvně, zjednodušeně a naivně a zanechá plno otázek bez odpovědí.

Kočičí gen je druhé přejmenované vydaní knihy Kočičí holka, která vyšla v roce 2008. Německý spisovatel Thomas C. Brezina ve svých knihách cílí většinou na daleko mladší děti. Na českém trhu se objevila například jeho série Klub tygrů nebo dětské detektivky Klub záhad.

Pokud hledáte pěkný dárek pro dívky mezi 10-15 lety nebo fanynku příběhů Thomase C. Breziny, tak Kočíčí gen bude určitě to správné čtení. Kočky a dobrodružství, koho by taková kniha nebavila?

Vydal: Fragment, 2014