Petra Klabouchová: Nebezpečná výprava (Upíří storky 2)

Záchrana světa opět leží na bedrech Vladyho, Van Helsinga a sličné Vampirie. I pro ně právě začal nový školní rok a s ním i nové úklady a pokus o vykonání pomsty.

Klabouchova_Nebezpecna-vypravaPo nalezení Modré listiny a zachránění Vladyho otce Draculy XXIV. ze spárů proradného Panicuse čeká Vladyho, Juniora a Vampirii nový školní rok. Do jejich třídy krom Vampirie přišel nový žák ‒ upír Paulus. Po jeho nástupu se s Vladym udála podivná změna, je z něj zlá a krutá bytost, která zapomněla na vše dobré, co s přáteli prožil. V očích má zvláštní žlutý svit a zcela podléhá nápadům Pauluse, jenž považuje za ohromnou zábavu porušovat upíří zákony a zatáhne Vladyho i s jeho bývalými přáteli do roku 1465. Minulost je změněna a celý svět se opět ocitá v ohrožení.

Pokračování Upířích storek, kterému předchází kniha Prokletí upírů, zavede čtenáře opět na hrad Špičák v Horním Transilburgu, kde sídlí rodina hrabětě Draculy XXIV. Sám Dracula však není doma. Učí několik týdnů na univerzitě ve Wamp Yorku, což je příhodný okamžik na vykonání pomsty na Vladym a jeho přátelích. Není to jediné místo, které čtenář s Vladym navštíví. Nakoukne na palubu Titanicu těsně před potopením, bude svědkem bitvy u Stalingradu a uctívání aztéckých božstev. Autorka se s tématem cestování v čase poprala citlivě, nenarazila jsem na žádné konflikty mezi jednotlivými ději a jejich prolínáním.

Čtenář se setká krom postav z předchozí knihy i s řadou nových. Junior Van Helsing je stále velmi roztržitý a básní o borůvkových knedlících, Vampirie srší sarkasmem, co se dá, a Vlady momentálně podléhá jakési kletbě. Nechybí věrný Lupus ani Múzák s Múzičkou.

Nebezpečná výprava autorky Petry Klabouchové je opět napsána poutavě a s milým humorem. Děj má spád a mladé čtenáře určitě zaujme, stejně jako naši rodinu. Trochu mě mrzely opakující se narážky na vymoženosti upířího světa, ale dítka se bavila a já taky.

Vydal: Fragment, 2014